نگرانی آمریکا از زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین روسیه

نگرانی آمریکا از زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین روسیه
شنبه 20 آذر 1395 - 20:02

روزنامه آمریکایی"واشنگتن فری بیکن" با اشاره به رصد آزمایش های زیردریایی هسته ای روسیه از سوی آمریکا، به نقل از مقام های این کشور اعلام کرد که این زیردریایی می تواند انقلابی در شیوه های جنگ هسته‌ ای باشد.

العالماروپا
به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم این روزنامه به نقل از برخی منابع در پنتاگون اعلام کرد که آژانس های اطلاعات آمریکا آزمایش جدید زیردریایی روسی در تاریخ 27 نوامبر گذشته را که ارتش آمریکا آن را "کانیون" می نامد، از نزدیک رصد کردند.
به نوشته تارنمای "روسیا الیوم" ، "جیف دافیس"سخنگوی پنتاگون از تحلیل این خبرها خودداری کرد و گفت:"ما از نزدیک پیشرفت و توسعه ناوگان زیر سطحی روسیه را رصد می کنیم اما از ارائه هرگونه تفسیر در این خصوص خودداری خواهیم کرد."
روسیه نسل جدید زیردریایی‌های خود با توان پرتاب اژدرهای هسته‌ای را مورد آزمایش قرار داد که این اقدام، مقام های آمریکایی را به شدت نگران کرده‌ است.
به نوشته روزنامه "واشنگتن فری بیکن" آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند، سامانه فوق پیشرفته زیردریایی روسیه که پنتاگون آن را "کانیون" می‌نامد، 27 نوامبر از سوی روسیه مورد آزمایش قرار گرفت.
این زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین بوده و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای کلاس "مگاتنی" – بزرگترین تسلیحات هسته‌ای حال حاضر جهان- را دارد. آژانس‌های جاسوسی آمریکا هنوز اطلاعات زیادی از این زیردریایی که به نوشته واشنگتن فری بیکن، یک سامانه "انقلابی" است، در اختیار ندارند.
مقام های روسیه اعلام کردند که آزمایش زیردریایی هسته‌ای این کشور یک طرح محرمانه بوده است که به اشتباه فاش شد. روس‌ها این آزمایش هسته‌ای را جزو طرح سامانه اقیانوسی چند منظوره ای به نام "استاتوس ـ6 " قرار داده‌اند.
مسئولان وزارت دفاع آمریکا این طرح را تهدیدی روشن علیه بنادر و شهرهای ساحلی این کشور قلمداد می‌کنند.
در عین حال، آمریکا نیز دو زیردریایی هسته‌ای را در پایگاه‌های "کینگز بِی"، جورجیا، و "پاگت ساند"، واشنگتن، مستقر کرده که روسیه بارها نسبت به تهدیدآمیز بودن آنها اعتراض کرده است.

213-211-9

پربیننده ترین خبرها