امیر دریادار حبیب‌الله سیاری خبر داد:

ارتش ایران میزبان سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند

ارتش ایران میزبان سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند
شنبه 20 آذر 1395 - 21:13

فرمانده نیروی دریایی ارتش از میزبانی سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند توسط ارتش ایران در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

العالم ـ ایران

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شامگاه شنبه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت سالروز نیروی دریایی و عملیات مروارید با حضور وابستگان نظامی ۲۷ کشور خارجی برگزار شد، به بیان رشادت‌های نیروی دریایی در ایام دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با اسکورت بیش از ۱۰ هزار نفتکش و کشتی تجاری متعلق به کشور باعث شد صادرات و واردات در این هشت سال انجام شود و چرخه اقتصادی کشور در حرکت باشد.

امیردریادار سیاری با بیان این که پیام جمهوری اسلامی ایران همواره پیام صلح و دوستی است، ضمن گرامیداشت مقدم وابستگان نظامی کشورهای خارجی تاکیدکرد: اطمینان داریم که این گردهمایی بزرگ بستری برای تحکیم روابط دولت ها، نیروهای مسلح و به خصوص نیروی دریایی باشد و زمینه ساز صلح پایدار تلقی می شود.
وی با اشاره به فرازهایی ازسخنان فرمانده کل قوا در باره امنیت دریایی گفت: منافع دریا مال همه است و امکانات دریا نیزمتعلق به ملت ها، چگونه می توان از این امکانات استفاده کرد.
امیر دریادار سیاری تصریح کرد: این اقتدار توسط نیروهای دریایی کشورها تامین می شود.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با گرامیداشت هفتم آذرسال 1359 و همچنین عملیات مروارید گفت: این روز در تاریخ دفاع مقدس نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی و اولین پیروزی نیروهای ایرانی بود.
دریادارسیاری ادامه داد: این عملیات انهدام هسته اصلی دشمن، انهدام پایانه های دریایی دشمن، قطع درباره مواصلاتی دشمن وهمچنین بازگذاشتن خطوط مواصلات خودی را به همراه داشت.
وی تاکیدکرد: به این مناسبت و این پیروزی ها این روز را به عنوان نیروی دریایی نامگذاری کردند.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش دربخش دیگری از سخنان خود نمونه دیگری از پیروزی های نیروی دریایی را در دوران هشت سال دفاع مقدس اسکورت بیش از 10 هزار کشتی نفتی ذکر بود که صادرات کشور یک روزهم وقفه نداشته باشد و اقتصاد کشور بدون نفت انجام شود.
دریادارسیاری دربخش دیگری ازسخنان خود در باره سند افتخار نیروی دریایی با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) گفت: نیروی دریایی ایران ازخلیج فارس تا دیگر مرزهای آبی چون نگینی درخشان است و با صلابت خود استوار ایستاده است.
وی ادامه داد: پس ازدفاع مقدس در دوران سازندگی نیز نیروی دریایی ضمن تامین امنیت پا به عرصه سازندگی در طیف های گوناگون گذاشت و در این باره گام های اساسی را برداشته است و امروز درجایگاه بسیار بالایی قرار دارد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: اکنون به برکت برخورداری از کارکنانی با صلابت و صداقت نه تنها تجهیزات ما در بالاترین سطح است بلکه با ساخت تجهیزات به روز نیروی دریایی از آب های سبز به نیروی دریایی آب های آبی تبدیل شده و در مقیاس جهانی عمل می کند.

مبارزه با دزدان دریایی برای توسعه اقتصادی
وی خطاب به میهمانان و وابستگان نظامی کشورهای خارجی حاضر در این آئین گفت: با تدابیر رهبرمعظم انقلاب و همچنین صلابت نیروهای دریایی اقتدار ما در آب های آزاد گسترش یافته و با اعزام نیروهای صلح و دوستی بستر توسعه و تحکیم روابط فراهم آمده است.
دریادارسیاری با اشاره به برگزاری رزمایش های حرفه ای نیروی دریایی اظهارکرد: همزمان با برگزاری و نمایش افتخارآفرین و حرفه ای نیروی دریایی امروز درباره مبارزه با دزدان دریایی گام های موثری در جهت توسعه اقتصادی در دریا برداشته ایم.
وی ادامه داد: در این فرایند با برگزاری رزمایش های دریایی قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته ایم و اقتدار و مالکیت ایران امروز فراتر از قبل و فراتر از مرزهای ایران به اثبات رسیده است.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تاکید کرد: اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیرویی اثرگذار در سمپوزیوم نیروی دریایی اقیانوس هند مبدل شده است و میزبان آن درسال 2018 است که هم اکنون از شما وابستگان نظامی دریایی دعوت می شود که در این گردهمایی شرکت کنید.
دریادارسیاری اعلام کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات، برقراری امنیت، آموزش، تبادل ناوگان و پشتیبانی آمادگی خود را با کشورهای دوست اعلام می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها