طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس در مجلس

طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس در مجلس
دوشنبه 22 آذر 1395 - 01:02

طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس توسط نمایندگان تنظیم و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

العالم - ایران

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلیس در شورای همکاری خلیج‌فارس در مورد جمهوری اسلامی ایران، طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلستان توسط نمایندگان تهیه و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با فارس افزود: این طرح با استناد به اصل یکصد و پنجاه و دوم قانون اساسی تنظیم شده است که هرگونه سلطه، سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری را نفی کرده و حفظ استقلال در تمامیت ارضی کشور را مورد تأکید قرار داده است.

متن کامل این طرح به شرح زیر است:

بر اساس این طرح وزارت امور خارجه مکلف است در چارچوب حفظ استقلال، عزت، منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران، ظرف مدت 2 هفته روابط سیاسی خود را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

تبصره (1)- در صورتی که تغییری در سیاست‌های مداخله‌جویانه و خصمانه کشور انگلیس به وجود آید، وزارت امور خارجه می‌تواند سطح روابط را ارتقا دهد.

تبصره (2)- وزارت امور خارجه موظف است در مورد سایر کشورهایی که رفتار مشابه انگلیس داشته باشند، گزارشی را جهت اخذ تصمیم مناسب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها