جایگزینی رایجترین اسکناس‌های ونزوئلا با سکه برای مقابله با قاچاق کالا

جایگزینی رایجترین اسکناس‌های ونزوئلا با سکه برای مقابله با قاچاق کالا
دوشنبه 22 آذر 1395 - 10:15

قرار است دولت ونزوئلا سکه را جایگزین اسکناس‌های 100 بولیواری کند.

العالم - آمریکا

دولت ونزوئلا از جایگزینی اسکناس‌های 100 بولیواری – رایجترین اسکناس‌های این کشور – با سکه تا 72 ساعت آینده خبر داده است. مقامات این کشور امیدوارند این تصمیم، به توقف قاچاق کالا و حل معضل کمبود مواد غذایی و سایر کالا‌ها منجر شود.
بی بی سی به نقل از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تأکید کرد، گروه‌های تبهکار که در مناطق مرزی فعالیت می‌کنند با این اقدام، زمان کافی برای بازگرداندن اسکناس‌ها نخواهند داشت. این تصمیم با واکنش منفی منتقدان مادورو روبرو شده است. آن‌ها معتقدند این اقدام نیز همانند تصمیم‌های پیشین وی برای مقابله با بحران اقتصادی کم‌سابقه ونزوئلا بی‌اثر خواهد بود. سایر منتقدین نیز معتقدند 72 ساعت، برای جایگزینی تمامی اسکناس‌های 100 بولیواری در گردش ناکافی خواهد بود.
اسکناس 100 بولیواری در چند سال اخیر بیشتر ارزش خود را از دست داده است و هم‌اکنون معادل 2 سنت آمریکا (0.15 پوند انگلیس) ارزش دارد. ونزوئلا با یکی از بالاترین نرخ‌های تورم در جهان دست به گریبان است. چند روز پیش نیز بانک مرکزی ونزوئلا از عرضه 6 اسکناس جدید به ارزش 500 بولیوار تا 20 هزار بولیوار از پنجشنبه هفته جاری خبر داده بود.
دولت ونزوئلا یک سال پیش، نرخ تورم این کشور را 180 درصد اعلام کرد. اما صندوق بین‌المللی پول معتقد است بهای کالاها در این کشور سال آینده بیش از 2 هزار درصد افزایش خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها