نماینده پارلمان مصر مطرح کرد؛

ردپای قطر در انفجار تروریستی کلیسای قاهره

ردپای قطر در انفجار تروریستی کلیسای قاهره
دوشنبه 22 آذر 1395 - 11:32

رئیس کمیسیون دفاع و امنیت در پارلمان مصر، قطر را به حمایت "مالی و رسانه ای" از عاملان انفجار کلیسای قبطی ها در قاهره متهم کرد.

العالم- مصر
"یحیی الکدوانی" رئیس کمیسیون دفاع و امنیت در پارلمان مصر، در مصاحبه مطبوعاتی با متهم کردن قطر به حمایت از عاملان انفجار کلیسای جامع مرقس قدیس در قاهره، تصریح کرد: برنامه های مسموم شبکه الجزیره قطر با اقدام تروریستی اخیر در قاهره رابطه ای وجود دارد.
وی افزود: "قطر از طریق حمایت مالی و رسانه ای از گروههای مسلح در مصر و همچنین با راه اندازی شبکه الجزیره، اهداف شوم و پلید خود را علیه مصر عملی می کند، و ازهمین طریق در انفجار کلیسای پطرس دست دارد".
کدوانی خاطرنشان کرد: "این کمیسیون بررسی دقیق و گسترده ای را پیرامون راه های مبارزه با تروریسم در مصر، از طریق تصمیم گیری و قوانین سریع پیگیری خواهدکرد".
انفجار دیروز (یکشنبه) در کلیسای قبطی در قاهره دست‌کم 60 کشته و زخمی بر جا گذاشته است.
کلیسای جامع مرقس قدیس، بزرگترین کلیسای مصر است و در محله عباسیه قاهره قرار دارد.
بمب عامل این انفجار در یک کیسه پلاستیکی سیاهرنگ، زیر نیمکتی در بخش زنان صحن کلیسا جاسازی شده بود و به همین دلیل بیشتر قربانیان این حادثه زن و کودک هستند.
این انفجار ده دقیقه پیش از پایان مراسم نیایش روز یکشنبه در کلیسا رخ داد.
به دنبال این انفجار عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرد. این در حالی است که روز یکشنبه در مصر به مناسبت روز تولد پیامبر اسلام (ص) تعطیل رسمی و جشن بوده است.

مسیحیان قبطی ۱۰ درصد جمعیت مصر را تشکیل می‌دهند.

221 ـ 211

پربیننده ترین خبرها