همکاری جدید واستراتژیک ایران و روسیه در تنظیم بازار نفت

همکاری جدید واستراتژیک ایران و روسیه در تنظیم بازار نفت
سه شنبه 23 آذر 1395 - 12:42

وزیر نفت از همکاری جدید و استراتژیک ایران و روسیه در تنظیم بازارت نفت خبر داد و نقش سازنده مسکو را در بازگرداندن ثبات به بازار تحسین کرد.

العالم ـ ایران

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه گفت: اخیرا یک زمینه استراتژیک به زمینه‎های همکاری٢ کشور اضافه شده و آن، همکاری سازنده در بخش تنظیم بازار نفت است.

وی با تاکید بر اینکه  نقش سازنده روسیه در بازگردندان ثبات به بازار نفت قابل تحسین است، افزود: در این زمینه تماس سران ٢ کشور تعیین کننده و بسیار تاثیرگذار بود.

توسعه 7 میدان نفتی به روس‌ها سپرده شد 

وزیر نفت با اشاره به یادداشت‎تفاهم توسعه دو میدان نفتی با گازپروم‎ روسیه خاطرنشان کرد: مسکو با امضای هفت تفاهمنامه نفتی بیشترین سهم را در مطالعات میادین نفتی ایران دارد.وی گفت: مذاکره برای توسعه سایر میادین نیز در حال انجام است.

فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت به روسیه
وزیر نفت روزسه شنبه در حاشیه جلسه مشترک با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در جمع خبرنگاران افزود: با روسیه برای فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت به تفاهم رسیده ایم که هزینه نیمی از آن به صورت خدمات فنی و مهندسی و نیمی از آن به صورت نقدی پرداخت می شود.
زنگنه گفت: به وزیر انرژی روسیه اعلام کردم که امروز یا فردا این قرارداد را به نقطه قابل قبولی برسانیم تا دیگر به رفت و آمد مذاکره نیاز نباشد.

رشد قیمت نفت در محدوده 50 تا 55 دلاری
وی درباره وضعیت بازار نفت نیز افزود: بازار نفت قابل پیش بینی نیست اما پیش بینی می شود قیمت ها در محدوده 50 تا 55 دلار محکم بایستد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها