نگرانی پوتین از "بازگرداندن عظمت امریکا"

نگرانی پوتین از
سه شنبه 23 آذر 1395 - 18:09

رئیس جمهور روسیه درباره ماهیت اقدامات احتمالی دونالد ترامپ در زمینه آنچه "بازگرداندن عظمت امریکا" نامیده، نگران است.

العالم - آمریکا

ولادیمیر پوتین در سخنانی اظهار امیدواری کرد که اقدامات آتی دونالد ترامپ در زمینه آنچه "بازگرداندن عظمت امریکا" نامیده شده، باعث پیدایش مشکلاتی بر سر تقویت روابط آمریکا با روسیه نشود.

پوتین در گفتگو با رسانه های ژاپنی در آستانه سفر به این کشور گفت: رئیس جمهور منتخب امریکا دیدگاه ویژه ای درباره امور دارد و باید ببینیم که وی چگونه این شعار خود را بدون ایجاد مشکلات بر سر تقویت روابط روسیه و ایالات متحده آمریکا را اجرایی می کند.

وی افزود: ما در سالهای اخیر، مواضع و دیدگاه افرادی را که با احتیاط به توسعه روابط روسیه و امریکا می نگریستند، درک کردیم. این در حالی است که منافع امریکا و روسیه، عادی سازی روابط میان دو کشور را می طلبد.

پوتین تصریح کرد: ما بر این باوریم که می توانیم اقدامات فراوانی برای از بین بردن آثار تنش ها و بحران های منطقه ای انجام دهیم و بعید نیست همکاری مشترک در زمینه فضایی برای اهداف نظامی و غیر نظامی ادامه یابد. همچنین زمینه های فراوانی وجود دارند که از نظر ملت های روسیه و امریکا، حائز اهمیت می باشند و نیازمند همکاری دو کشور است.

وی افزود: این موضوع، نیازمند وجود نیات حسنه و رسیدن به مرحله اجرا در راستای منافع مشترک دو کشور است و من این موضوع را یک شرط اساسی می دانم و بر این باورم که رئیس جمهور منتخب امریکا آماده فعالیت مشترک است. این در حالی است که ما نمی دانیم وی چگونه این موضوع را در عرصه عمل، اجرا خواهد کرد. بنابراین باید منتظر ماند تا وی به طور رسمی قدرت را به دست بگیرد و کابینه اش را به دست بگیرد.

رئیس جمهور روسیه درباره دیدار با ترامپ گفت: باید به وی فرصت داد تا کابینه اش را به طور کامل تشکیل دهد و قدرت را به دست بگیرد. سپس در این باره اظهار نظر کرد. با این وجود من، آماده دیدار با وی در هر زمانی هستم و هیچ گونه مانعی از سوی ما در این زمینه وجود ندارد. فقط باید صبر کرد و منتظر ماند تا وی کابینه اش را تشکیل دهد و رسما قدرت را به دست بگیرد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها