توافق برای خروج تروریست‌ها از حلب

توافق برای خروج تروریست‌ها از حلب
سه شنبه 23 آذر 1395 - 20:46

برخی منابع خبری از توافق طرف‌های درگیر در حلب برای خروج گروه‌های مسلح از این شهر در ساعات آینده خبر می‌دهند.

العالم - سوریه

رویترز سه شنبه شب به نقل از نماینده روسیه در سازمان ملل نوشت: توافق خروج مسلحین از آخرین محله‌های حلب، در ساعات آینده نهایی خواهد شد.

در همین حال، یک سرکرده گروه تررویستی "نور الدین زنکی" به فرانس پرس گفت: توافقی حاصل شده که مسلحین با نظارت ترکیه و روسیه از شرق حلب خارج شوند و این توافق ظرف ساعات آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مسلحین می توانند یکی از دو مقصد "حومه غربی حلب" یا ادلب را انتخاب کنند.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع ترکیه ای نوشت: مسلحین و غیرنظامیانی که خواهان ترک حلب هستند، با اتوبوس به ادلب منتقل خواهند شد.

شبکه های حامی تروریسم در جهان عرب از جمله العربیه و الجزیره، در ساعات اخیر با اصرار زیاد، از توقف درگیری ها در شرق حلب و حصول توافق برای خروج بقایای تروریست‌ها از آخرین مناطق تحت اشغال در حلب خبر می‌دهند.

 دیگر طرف های درگیر در میان مسلحین هم اعلام کرده اند که این توافق با نظارت روسیه و ترکیه صورت گرفته و همۀ مناطق حلب را شامل می شود و طی مدت اجرای آن، "شهروندان" و مسلحین از شهر خارج می شوند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه به پیشروی در مناطق شرقی حلب ادامه می دهد. وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که ارتش سوریه بر بیش از 98 درصد از مساحت شهر حلب را در اختیار دارد در حالی که کنترل مخالفان مسلح بر مناطق تحت سیطره اش با سرعت بسیار بالایی از دست می رود.

مسکو هم تأکید کرده که هم زمان با ادامۀ دیدارهای کارشناسان روس و آمریکایی در ژنو، رایزنی های گسترده ای را با آنکارا دربارۀ حلب آغاز کرده است.

به گفته خبرنگار العالم در سوریه، هنوز هیچ‌یک از منابع رسمی سوری، رایزنی برای خروج گروه های مسلح از حلب را تایید نکرده اند و منابع میدانی در حلب نیز چنین خبری را تایید نمی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها