واکنش علمای بحرین به حکم زندان شیخ سلمان

واکنش علمای بحرین به حکم زندان شیخ سلمان
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 11:25

علمای بحرین، تایید حکم 9 سال زندان برای شیخ علی سلمان رهبر مخالفان این کشور و دبیرکل بزرگترین جمعیت وفاق را محکوم کردند.

العالم- بحرین
سایت مرآه البحرین اعلام کرد، علمای بحرینی، حکم دادگاه استیناف آل خلیفه علیه شیخ سلمان را ظالمانه و غلط و در راستای نشست امنیتی برشمردند که به تازگی در منامه برگزارشد. 

آنها در بیانیه ای، این حکم را به منزله حبس فعالیت های سیاسی مخالفان دانستند و سرویس های استعماری و در مقدمه آن، انگلیس را مسئول آن خواندند که از رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم بحرین، نقض حقوق بشر و آزار و اذیت های فرقه ای حمایت می کند.

روحانیون بحرینی تاکید کردند، احکام ناعادلانه قادر نخواهد بود عزم شیخ سلمان که آمادگی خود و خانواده اش را برای جانفشانی در راه اطلاحات در کشورش اعلام کرده است، تضعیف نماید.

در این بیانیه آمده است: شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق، آمادگی خود و خانواده اش، حتی کوچکترین فرزندش را برای جانفشانی در راه اصلاحات، پیشرفت و سربلندی کشورش اعلام کرده است بنابراین، در شان و منزلت چنین مردی نیست که این احکام ناعادلانه تضعیفش کند. همچنین افرادی که در مکتب ایشان و دیگر علما و بزرگان پرورش یافته اند، چنین روحیه ای دارند.

شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق، بزرگترین جمعیت سیاسی معارض در بحرین است که رژیم آل خلیفه جمعیت او را منحل و خودش را زندانی کرده است.
دادگاه استیناف بحرین روز (دوشنبه) در جلسه‌ای حکم حبس 9 ساله صادره علیه شیخ علی سلمان را تائید کرد.
اتهام شیخ علی سلمان «تبلیغ برای تغییر رژیم بحرین با استفاده از زور » عنوان شده است.
پیش از این شیخ علی سلمان در جولای 2015 به 4 سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ 30 ماه می گذشته دادگاه استیناف حکم حبس 9 ساله را برای وی صادر کرد.
شیخ علی سلمان که در دهۀ 1990 از بحرین تبعید شد، در سال 2001 به کشور خود بازگشت. وی به‌عنوان رهبر جمعیت وفاق در جریان اعتراضات سال 2011 در بحرین نقشی فعال داشت و به رهبری خیزش مسالمت آمیز مردم در این کشور ادامه داد.
مردم بحرین از فوریۀ سال 2011 (بهمن 1389) تقریباً به‌طور روزانه با تظاهرات و اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها شهید و هزاران زخمی بر جا گذاشته است.

221

پربیننده ترین خبرها