لاریجانی در دیدار دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین:

خطای راهبردی تضعیف سوریه، کمکی به مقاومت نکرد

خطای راهبردی تضعیف سوریه، کمکی به مقاومت نکرد
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 13:55

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، تضعیف سوریه را یک خطای راهبردی و به نفع رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر هوشیاری سایر جریان‌های محور مقاومت نبود الان همه چیز به نفع اسرائیل تمام شده بود.

العالم - ایران
رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر دیروز (سه شنبه 23 آذر) با آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
لاریجانی در ابتدای این دیدار مسئله فلسطین را موضوع اول جهان اسلام خواند و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از محور مقاومت فلسطین بوده است و نباید اجازه داد از اهمیت موضوع فلسطین کاسته شود.
وی رمضان عبدالله را رهبری مقاوم و فرهیخته خواند که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران موجود در منطقه سبب تضعیف کشورهای اسلامی شده است، افزود: تداوم بحران و درگیری در کشورهای اسلامی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ضربه زدن و تضعیف امت اسلامی می باشد تا مسئله فلسطین از اذهان مسلمانان خارج شود.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش تحرک بخشیدن به مسئله فلسطین را وظیفه همه کشورهای اسلامی و گروه‌های فلسطینی دانست و خاطر نشان کرد: تحرکات سیاسی کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی می‌تواند به تغییر وضعیت مردم مظلوم فلسطین کمک فراوانی نماید.
لاریجانی در پایان با اظهار تأسف از سیاست برخی فلسطینی‌ها در بحران سوریه در تحلیل صحیح از اوضاع منطقه تأکید کرد و گفت: سوریه همواره عمق راهبردی و از پایه‌های اصلی حمایت از محور مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس بوده است و هیچ فلسطینی نباید این موقعیت راهبردی را با ارزیابی نادرست از دست بدهد.
وی افزود: خطای راهبردی تضعیف سوریه هیچ کمکی به مقاومت نکرد و چیزی عاید فلسطین نشده و هرگونه آسیب دیدن روابط مقاومت فلسطین با سوریه صرفاً به نفع رژیم صهیونیستی است و نباید فراموش کرد رژیم اشغالگر قدس به دنبال تشدید بحران در سوریه می باشد.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: گروه‌های فلسطینی که از سوریه بریده‌اند و علیه کشور سوریه که محور مقاومت بود کار کردند و به سمت دیگری رفتند، چه نفعی عایدشان شد، جز در خدمت رژیم صهیونیستی نفع دیگری داشت، این یک اشتباه استراتژیک بود که اگر هوشیاری سایر جریان‌های محور مقاومت نبود الان همه چیز به نفع اسرائیل تمام شده بود. هنوز وقت باقی است که آنها اشتباه خود را جبران کنند و شرایط را به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر دهند.
در ادامه این دیدار رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی از ملت مظلوم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها  کشور اسلامی است که هیچگاه سیاست پشتیبانی از منافع فلسطین و حمایت از محور مقاومت را تغییر نداده است.
وی افزود: تلاش همه ما بر آزادسازی فلسطین و مسجدالاقصی متمرکز است.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اوضاع در منطقه گفت: درگیری‌ها و بحران‌های اخیر در منطقه از جانب کشورهای خارج از منطقه تحمیل گشته است و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی می باشد. رژیم صهیونیستی رویای تجزیه کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق را در سر می‌پروراند و به زعم خود برای تحقق آن تلاش می کند.
وی در پایان با تحلیل اوضاع گروه های فلسطینی در شرایط فعلی بر هوشیاری امت اسلامی و حمایت از محور مقاومت و پیگیری حقوق مشروع مردم فلسطین تأکید و تصریح کرد: به اعتراف تحلیلگران سیاسی طرح سازش محمود عباس به شکست انجامیده است و باید حقوق ملت فلسطین را در سایه مقاومت به دست آوریم و سخن از توافق اسلو اکنون راه به جایی نخواهد برد.
منبع: خبرگزاری خانه ملت

پربیننده ترین خبرها