اذعان ملک سلمان به لزوم بازنگری درساختار اقتصاد

اذعان ملک سلمان به لزوم بازنگری درساختار اقتصاد
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 21:01

شاه عربستان سعودی با اقرار به دردناک بودن اقدامات مربوط به بازنگری درساختار اقتصادی کشور درواکنش به کاهش شدید قیمت نفت، گفت که برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات وضررهای بیشتر درآینده، چاره ای جز اجرای این اقدامات نیست.

العالمعربستان
به گزارش رویترز، ملک سلمان طی سخنانی در مجلس مشورتی عربستان گفت: دولت درتعامل با این تغییرات، تلاش کرد با اتخاذ تصمیمات متنوع برای بازسازی ساختار اقتصاد، اجازه ندهد که این تغییرات برروند دستیابی به اهداف تاثیری داشته باشد و اقداماتی را درپیش گرفت که ممکن است برخی از آنان در مرحله ای دردناک باشند اما هدف از آن، حمایت از اقتصاد کشور در برابرمشکلات بدتر بود  که درصورت تعویق درحل آن ، ممکن است با آن مواجه شویم.
وی با بیان اینکه طی سه دهه گذشته، کشور شاهد شرایط مشابهی بود که دولت را ناگزیر به کاهش هزینه ها کرد، افزود: به خواست خدا، با اقتصادی قوی تر و رو به رشد از این شرایط خارج شدیم واصلاحات اقتصادی امروز در عربستان با نگاهی به آینده روشن و آمادگی زودهنگام قبل از وقوع بحران احتمالی در کشور دنبال می شود.
ملک سلمان دراقدامی جدی برای کاهش هزینه ها، در ماه سپتامبر، دستور کاهش حقوق وزرا و اعضای مجلس مشورتی را با 15 تا 20 درصد نوسان و نیز مزایای مالی کارکنان بخش عمومی صادر کرد.
کاهش شدید قیمت نفت از اواسط سال 2014 باعث  شد که کشورهای حوزه خلیج فارس جلوی ریخت و پاش را در هزینه های عمومی خود بگیرند.
عربستان سعودی درسال گذشته به طور بی سابقه با کسری بودجه به حدود صد میلیارد دلار مواجه شد که درنتیجه مجبور شد که به منابع یا راه هایی دیگر برای درآمدزایی روی بیاورد.

215-9

پربیننده ترین خبرها