یک منبع امنیتی عراق فاش کرد؛

بیش از 16 هزار نیرو آماده آزادسازی الحویجه هستند

بیش از 16 هزار نیرو آماده آزادسازی الحویجه هستند
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 11:57

یک منبع امنیتی در کرکوک گفت که تعداد نیروهای امنیتی که توسط وزارت دفاع و وزارت کشور و شورای بسیج مردمی عراق برای آزادسازی "الحویجه" واقع در جنوب غرب این استان تشکیل شده است به بیش از 16 هزار نفر می رسد.

العالم - عراق
این منبع امنیتی به شبکه خبری السومریه گفت: "به منظور اجرای عملیات آزادسازی الحویجه (واقع در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک) نیرویی با 16 هزار و 800 سرباز تابع وزارت دفاع و وزارت کشور و بسیج مردمی تشکیل شده است. بدنه این نیرو به طور کامل از شهروندان عرب تشکیل شده و مأموریت اصلی آن آزادسازی الحویجه با هماهنگی با دیگر نیروهای امنیتی مشترک است." وی خاطرنشان کرد که این نیروها برای آغاز عملیات آزادسازی در آمادگی کامل به سر می برند.
این منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود افزود: "این نیروها شامل تیپ 43 از ارتش عراق، تیپ 60 است که تحت فرمان فرماندهی عملیات شرق دجله که به تازگی تشکیل شده قرار دارد. تعداد افراد هر تیپ به 4هزار نفر می رسد."
وی خاطرنشان کرد که یک تیپ از پلیس مرکزی عراق نیز به منظور آزادسازی این شهر تشکیل شده است این تیپ بالغ بر 3 هزار نفر نیرو دارد؛ تیپی نیز از پلیس فلوجه و افراد دیگر با 3 هزار نفر نیرو تشکیل شده است که همگی آنها توسط کارشناسان ائتلاف بین المللی آموزش دیده اند.
این منبع تصریح کرد: " تعداد نیروهای بسیج مردمی که از اهالی حویجه هستند به 2800 نفر می رسد. هم اکنون تلاش می شود تیپ ویژه بسیج مردمی توسعه یابد. این نیروها در عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده عراق و حفظ و کنترل آنها مشارکت خواهند داشت." وی تأکید کرد که زمان و ساعت شروع عملیات در اختیار دولت و اتاق عملیات مشترک است اما نیروها هر لحظه آماده آغاز عملیات هستند.
این منبع امنیتی گفت: "دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عراق اطلاعات کاملی از عناصر گروه تروریستی داعش و سرکرده های آن در اختیار دارند و این عناصر به زودی زود توسط فرزندان الحویجه که در دستگاه های امنیتی مشغول خدمت هستند، به طور عادلانه ای قصاص خواهند شد."
گفتنی است مناطق "الزاب"، "العباسی"، "الریاض"، "الرشاد"، و شهر الحویجه در جنوب غرب کرکوک هنوز در اشغال داعش هستند این شهر هم اکنون از مهمترین پایگاه های این گروه تروریستی و مرکز و کانون حمله این گروه به دیگر استان ها به حساب می آید.‎‫‎‫‎
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها