فراخوان سفرای ایران و روسیه در لندن؛

اتحادیه اروپا، تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

اتحادیه اروپا، تحریم‌های روسیه را تمدید کرد
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 23:14

سران اتحادیه اروپا با تمدید تحریم های ضد روسیه به مدت 6 ماه دیگر موافقت کردند.

العالم اروپا

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود در بروکسل موافقت کردند که تحریم های اعمال شده علیه روسیه به علت مناقشه اوکراین، تا اواسط سال 2017 تمدید شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشته است که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تصمیم گرفته‌اند تحریم‌های وضع شده علیه روسیه بر سر قضیه اوکراین را برای 6 ماه دیگر تمدید کنند.

پس از انضمام شبه‌جزیره کریمه به روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند که همچنان ادامه دارد.

این دیپلمات‌ها اظهار داشتند که اتخاذ چنین تصمیمی برای تمدید تحریم ها علیه بخش های دفاع، انرژی و مالی روسیه مورد انتظار بود و فرایند رسمی برای تمدید این تحریم ها اوایل هفته آینده انجام خواهد شد.

از سال 2014 پس از سقوط دولت وقت اوکراین با روی کار آمدن حکومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی دارند که به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسکو منجر شده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با دونالد توسک رئیس شورای اروپا خواستار تمدید تحریم های وضع شده علیه روسیه به دلیل مناقشه در دونباس (شرق اوکراین) شده بود.

نشست شورای اروپا با شرکت سران اتحادیه اروپا پنجشنبه در بروکسل برگزار شد و در این نشست موضوعات از قبیل مهاجرت، امنیت و اقتصاد و روابط خارجی اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

انگلیس، سفیران ایران و روسیه را احضار کرد!

در همین حال، سفرای ایران و روسیه در لندن، پنجشنبه به‌خاطر اوضاع حلب به وزارت امور خارجه انگلیس احضار شدند.

خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد که بریتانیا سفرای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را به وزارت امور خارجه این کشور احضار کرده است. فرانس پرس، احضار سفرای ایران و روسیه را به‌خاطر وقایع شهر حلب سوریه دانسته است.

کشورهای حامی گروه های مسلح حاضر در سوریه که از پیروزی مردم و ارتش سوریه در حلب و اخراج تروریست‌ها از این شهر به خشم آمده‌اند، با به کارگیری روش‌های بی‌اثر و تکراری، درصدد کمرنگ کردن پیروزی در حلب و روحیه دادن به تروریست‌های تحت نفوذ خود هستند و در این راه، استفاده از همه ابزارهای سیاسی و رسانه ای، از جمله جعل خبر و تصویر را در دستور کار خود قرار داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها