دوترته: «بای بای آمریکا ... نیازی به پولتان نداریم»!

دوترته: «بای بای آمریکا ... نیازی به پولتان نداریم»!
شنبه 27 آذر 1395 - 02:01

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، گفت ایالات متحدۀ آمریکا باید برای لغو توافقی نظامی آماده شود که به آن اجازۀ استقرار نیرو و برگزاری رزمایش در فیلیپین را می داد.

العالم - آسیا

اسکای نیوز عربی نوشت دوترته در کنفرانسی خبری که پس از بازگشت او از سفر به کامبوج و سنگاپور برگزار شد، خطاب به آمریکایی ها گفت: «نیازی به شما نداریم ... آمادۀ رفتن از فیلیپین باشید. آمادۀ لغو قطعی توافق نظامی باشید».

رئیس جمهور فیلیپین با تعبیر «بای بای آمریکا» افزود که تصمیم او برای اخراج آمریکایی ها «به زودی» و پس از بازنگری در توافق نظامی اجرایی خواهد شد.

دوترته، همچنین، تأکید کرد: «ما نیازی به پول شما نداریم. چین اعلام کرده است که حمایت مالی بزرگی از ما انجام خواهد داد ... سیاست در جوب شرق آسیا تغییر خواهد کرد».

با وجود این، دوترته گفت که روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در آمریکا روابط دو کشور را بهتر خواهد کرد. او با تمجید از ترامپ گفت: «از صحبت های شما خوشم می آید، آقای رئیس جمهور ... صحبت های ما کاملا به هم شبیه است. ما شبیه یکدیگریم. گفته اند کبوتر با کبوتر، باز با باز».

رئیس جمهور فیلیپین زمانی حملات خود علیه دولت آمریکا را شدت بخشید که کاخ سفید از کشتار بدون محاکمۀ قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین انتقاد کرد.


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها