40 کشته در حملات هوایی ائتلاف به داعش

40 کشته در حملات هوایی ائتلاف به داعش
شنبه 27 آذر 1395 - 23:36

در حالی که روسیه از نقش آمریکا در سقوط مجدد تدمر می‌گوید، دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 40 داعشی در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش خبر داد.

العالم - سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه شنبه اعلام کرد؛ نزدیک به 40 تروریست گروه تروریستی داعش در حملات هوایی دو روزه "ائتلاف بین المللی ضد داعش" به فرماندهی آمریکا در تدمر سوریه کشته شدند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، نزدیک به یک هفته پیش داعش این شهر باستانی سوریه را که بخشی از میراث جهانی بشری طبقه بندی شده است، مجددا به اشغال خود در آورد.

روز جمعه ائتلاف غربی مدعی مبارزه با داعش اعلام کرده بود سلاح های سنگین، از جمله تانک ها و سامانه های ضد هوایی را که به دست تکفیری های داعش افتاده بود، منهدم کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد دست کم 38 عضو گروه تروریستی داعش در این حملات ائتلاف در تدمر، کشته شدند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، این حملات پنجشنبه در اطراف فرودگاه تدمر در شمال شرق شهر انجام شد و به نیروهای  سوریه امکان داد در برابر تکفیری ها در سمت غربی شهر پیشروی کنند.

در تدمر بیشتر نیروهای سوری فعال هستند و ائتلاف ضد داعش در ماه های اخیر عملا در آنجا حضوری نداشتند.

حملات مورد ادعای ائتلاف در حالی انجام می شود که مسکو از نبود عملیات آمریکا که به گفته کرملین موجب از دست رفتن تدمر شده است، ابراز تاسف کرد. تکفیری ها نخستین بار در ماه مه 2015 تدمر را اشغال کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها