تهدید دوترته به کناره‌گیری از توافق‌نامه دفاعی میان فیلیپین و آمریکا

تهدید دوترته به کناره‌گیری از توافق‌نامه دفاعی میان فیلیپین و آمریکا
يکشنبه 28 آذر 1395 - 13:57

رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرد توافق دفاعی با آمریکا را لغو می کند.

العالم - آمریکا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرد توافق‌نامه دفاعی مهمی را که کشورش در گذشته با آمریکا منعقد کرده است، در واکنش به تمدید نشدن برنامه کمکهای آمریکا، کنار خواهد گذاشت.
رئیس جمهور فیلیپین که در کنفرانسی مطبوعاتی در داوائو، از شهرهای بزرگ جنوب کشورش سخن می‌گفت تهدید کرد ممکن است توافق‌نامه دفاعی مهمی را که مانیل در سال 1998 با واشینگتن امضا کرده است، لغو کند. این توافق‌نامه چارچوب قانونی حضور نظامیان آمریکایی در مجمع‌الجزایر فیلیپین را مشخص کرده است.
دوترته در واکنش به خودداری آمریکا از تمدید برنامه کمکهای این کشور به فیلیپین، چنین تهدیدی را مطرح کرده است. دولت آمریکا به علت نگرانیهای مرتبط با حاکمیت قانون در فیلیپین از تمدید این برنامه خودداری کرده است.
دوترته تاکید کرد:" «آنچه عوض دارد گله ندارد. اگر شما (آمریکایی‌ها) می‌توانید این کار را بکنید،‌ ما هم می‌توانیم این کار را بکنیم. این یک جاده یک‌طرفه نیست. خدا حافظ. من علاقه ای ندارم که بیشتر از این کنار شما بمانم.»
رئیس جمهور فیلیپین در عین حال ابراز امیدواری کرد روابط مانیل با واشینگتن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بهبود یابد. وی تاکید کرد: « من فقط منتظر هستم تا اوباما ناپدید شود.»

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها