عربستان اعتراف کرد: بمب خوشه‌ای انگلیسی زدیم!

عربستان اعتراف کرد: بمب خوشه‌ای انگلیسی زدیم!
سه شنبه 30 آذر 1395 - 12:10

ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، سرانجام به استفاده از بمب های خوشه ایِ انگلیسی در بمباران یمن، اعتراف کرد.

العالم عربستان

ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:«نیروهای ائتلاف، دربارۀ استفاده از مهمات خوشه ای انگلیسی از نوع بی ال-755 در یمن، تحقیقاتی انجام داد و با انگلیس و دیگر طرف ها تماس حاصل کرد و مشخص شد که نیروهای ائتلاف، از این نوع مهمات، در یمن، به طور محدود و ضد اهداف نظامی قانونی(!) استفاده کردند».

این ائتلاف در توجیهِ استفاده از بمب های خوشه ای انگلیسی در بمباران یمن اعلام کرد: «قوانین بین المللی، استفاده از مهمات خوشه ای را ممنوع نکرده است (!)، بلکه برخی از کشورها پیمانی بستند و استفاده از بمب های خوشه ای را بر خود ممنوع کردند و با توجه به این که عربستان و همۀ کشورهای ائتلاف عضو این پیمان نیستند، بنابراین استفاده از این نوع مهمات، خلاف قوانین بین المللی به شمار نمی رود (!)».

با این حال، عربستان سعودی متعهد شد که دیگر از بمب های خوشه ای بی ال-755 استفاده نکند و این موضوع را به انگلیس نیز اطلاع داد.

بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان ملل، ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، از ماه مارس 2015 تاکنون، با بمباران شهرها و مناطق مختلف یمن، دستکم 7 هزار تن از مردم این کشور را به شهادت رسانده و 37 هزار تن را زخمی کرد و شرایطی بسیار دشوار برای زنده ماندن زنده ها ساخت به طوری که تمامی زیرساخت های این کشور اعم از بیمارستان ها و بازارها را با موشک ها و بمب های خود، هدف قرار داد.

205

پربیننده ترین خبرها