برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و عراق

برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و عراق
سه شنبه 30 آذر 1395 - 15:06

وزارت دفاع عراق امروز (سه شنبه) از برگزاری رزمایش دریایی مشترک از سوی نیروهای ایرانی و عراقی در دهانه خلیج فارس خبر داد.

العالم- ایران

این رزمایش که با هدف ارتقای سطح آمادگی برای مقابله با قاچاق و راهزنی های دریایی و تامین امنیت آبی منطقه انجام می گیرد، دومین رزمایش مشترک در کمتر از یک هفته است که انجام شده است.
در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است، این تمرینات نظامی با نام 'محمد رسول الله(ص)' صبح دوشنبه در آبهای مرزی دو کشور (دیروز) انجام شد و مجموعا 32 شناور از نیروهای دریایی دو کشور در این تمرینات حضور داشتند.
از طرف عراقی، رئیس ستاد فرماندهی نیروی دریایی این کشور ناخدا 'عبدالواحد کاظم سهر' و برخی فرماندهان دریایی عراق بر رزمایش مشترک دریایی نظارت داشتند و گفته شده که این تمرینات در شرایط آب و هوایی نامساعد و با دقت بالا و در سطح عالی انجام شده است.
این دومین تمرین نظامی ایران و عراق در آبهای مرزی در دهانه خلیج فارس است که طی کمتر از یک هفته برگزار می شود.
پنجشنبه گذشته اولین رزمایش مشترک آبی ایران و عراق در همین منطقه و با حضور فرماندهان مرزبانی دو کشور انجام شده بود.
مرزهای ایران و عراق، امن ترین مرزهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه محسوب می شود که طی سال های اخیر بعضا دچار التهابات امنیتی شد. ایران و عراق سالانه نشست هایی در سطح فرماندهان مرزبانی در پایتخت های دو کشور برگزار می کنند که هدف آن رفع مشکلات و افزایش سطح ضریب امنیتی مرزهاست.

منبع: ایرنا

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها