آمریکا: به تعقیب بقایای داعش در لیبی ادامه خواهیم داد

آمریکا: به تعقیب بقایای داعش در لیبی ادامه خواهیم داد
سه شنبه 30 آذر 1395 - 20:47

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع امریکا با تأکید بر آمادگی برای ارائه کمک به شورای ریاست جمهوری لیبی در صورت اقتضای ضرورت اعلام کرد این کشور به تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داد.

العالم – لیبی

پیتر کوک با اشاره به دشوار و خشن بودن نبرد آزادسازی شهر سرت گفت: «به دولت وفاق ملی و نیروهای لیبیایی به خاطر شجاعت و پایداری شان تبریک می گوییم».
سخنگوی پنتاگون افزود: «دولت امریکا به حمایت از عملیات نظامی در سرت که باعث پاکسازی این شهر شد افتخار می کند».
یادآور می شود آمریکا از اول ماه آگوست گذشته در حمایت از عملیات موسوم به "بنیان مرصوص" بمباران مواضع داعش در شهر سرت را آغاز کرد و هواپیماهای امریکایی حدود 500 بار به مواضع و تجهیزات نیروهای داعش حمله کردند که این امر زمینه را برای پیشروی نیروهای لیبیایی فراهم کرد و سرانجام این شهر به طور کامل از دست داعش آزاد شد.
شهر سرت بر اثر عملیات نظامی اخیر، دچار ویرانی گسترده ای شده است و دولت لیبی از ساکنان این شهر خواسته است قبل از پاکسازی معابر و ساختمان ها از بمب ها و مین های کار گذاشته شده به منازلشان برنگردند.
منابع پزشکی شهر مصراته که خاستگاه اکثر عناصر داعش در لیبی است اعلام کرده اند در جریان بازپس گیری این شهر، 720 تن از نیروهای عملیات بنیان مرصوص کشته و 3296 نفر نیز زخمی شده اند.
216 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها