روحانی تهران را به مقصد ایروان ترک کرد

روحانی تهران را به مقصد ایروان ترک کرد
چهارشنبه 1 دی 1395 - 08:50

دکتر حسن روحانی رییس جمهور در ادامه سیاست های دولت برای تقویت مناسبات و تعمیق همکاری های منطقه ای، تهران را به مقصد ایروان پایتخت ارمنستان ترک کرد .

العالم - ایران

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، در دور جدید سفرهای منطقه ای و به دعوت رسمی همتایان خود به کشورهای ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان سفر می کند.
رییس جمهور کشورمان به دعوت رسمی رییس جمهور ارمنستان امروزبه ایروان می رود و در این سفر یک روزه با رییس جمهوری ارمنستان دیدار و در خصوص روابط دو کشور گفتگو می کند.
علاوه بر مذاکره دو جانبه هیاتهای عالیرتبه دو کشور، چندین سند همکاری بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به امضا خواهد رسید و همایش بازرگانان ایران و ارمنستان نیز برگزار خواهد شد.
رییس جمهور کشورمان پس از پایان برنامه های پیش بینی شده در ارمنستان این کشور را به مقصد شهر آستانه در قزاقستان ترک خواهد کرد و مذاکره با رییس جمهوری قزاقستان، نشست هیاتهای عالیرتبه، امضای سندهای همکاری مشترک و کنفرانس مطبوعاتی از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس جمهوری به کشور قزاقستان خواهد بود.
رییس جمهوری اسلامی ایران در آخرین مرحله از سفر منطقه ای خود شامگاه دوم دی ماه وارد بیشکک پایتخت جمهوری قرقیزستان خواهد شد.
دکتر روحانی همچنین ملااقات با رییس جمهور و مقامات بلند پایه قرقیزستان، مذاکره هیاتهای عالیرتبه دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه های مختلف و کنفرانس مطبوعاتی مشترک از برنامه های پیش بینی شده در سفر به بیشکک است و همزمان همایش تجاری فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان نیز برگزار خواهد شد.
روحانی با بدرقه علی اکبر ولایتی و اسحاق جهانگیری راهی ارمنستان شد ومحمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه حمید چیت چیان وزیر نیرو ، دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و حسام الدین اشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری وی را در این سفر همراهی می کنند
همزمان با این سفر و از سوی فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی کشورمان نیز هیاتهایی در ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور خواهند داشت
که علاوه بر برگزاری همایش های مشترک با همتایان خود، اسناد متعددی نیز با شرکای منطقه ای خود به امضا خواهند رساند.
ایرنا

پربیننده ترین خبرها