آمریکا از توقف عملیات موصل خبرداد؛ ماجرا از چه قرار است؟

آمریکا از توقف عملیات موصل خبرداد؛ ماجرا از چه قرار است؟
چهارشنبه 1 دی 1395 - 21:55

متیو آیسلر، معاون نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، وقفه پیش آمده در عملیات موصل را از پیش برنامه‌ریزی شده و هدف آن را آغاز مرحله جدیدی در عملیات دانست.

العالم - عراق

ژنرال آیسلر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز، گفت: «این وقفه شرایط را برای ادامه پیشروی نیروهای عراقی و ادامه برنامه‌ها و نقشه‌های از پیش تعیین شده، آماده می‌کند».

او افزود: «پس از 65 روز از آغاز عملیات، در این وقفه، انسجام لازم در میان نیروها و ادوات صورت می‌گیرد که شامل تعمیر ماشین آلات، تأمین مهمات و آماده‌سازی نیروها برای مرحله پیش رو است».

این فرمانده آمریکایی تأکید کرد: «پس از این وقفه به زودی فعالیت و تحرک بیشتری را شاهد خواهید بود و نیروهای عراقی به زودی عملیات خود را آغاز خواهند کرد و این نیروهای امنیتی عراق هستند که جدول زمانی را پیش می‌برند».

این در حالی است که عبدالوهاب الساعدی، یکی از فرماندهان دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق، روز یکشنبه خبر توقف عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد. الساعدی به شبکه السومریه گفت: «عملیات آزادسازی شهر موصل براساس طرح از پیش تعیین شده همچنان ادامه دارد و در همه محورها اجرا می شود».
الساعدی خاطرنشان کرد: «خبر توقف عملیات آزادسازی موصل صحت ندارد و رسانه ها در انعکاس اخبار موصل باید رعایت دقت و امانت را بکنند و اخبار را از منابع موثق دریافت کنند».

پربیننده ترین خبرها