آیا آمریکا قطعنامه ضد صهیونیستی را وتو خواهد کرد؟

آیا آمریکا قطعنامه ضد صهیونیستی را وتو خواهد کرد؟
جمعه 3 دی 1395 - 06:53

یک مقام صهیونیست، تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا به مسؤولان فلسطینی ابلاغ کرده که امریکا طرح پیش نویس مصر در شورای امنیت درباره شهرک‌سازی را وتو خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه هاآرتص، پنجشنبه از این مقام صهیونیست نقل کرد که جان کری در ماه جاری این مساله را به اطلاع مسؤولان تشکیلات خودگردان فلسطین رسانده است.

این مقام صهیونیست افزود: "اسراییل" از آمریکا انتظار دارد که با استفاده از حق وتو علیه پیش نویس مصر همچنان به سیاستهای خود وفادار بماند و درصورتی که امریکا از حق وتو استفاده نکند، این امر نقض تعهداتش به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد که این فرصتی دیگر برای باراک اوباما رییس جمهور آمریکاست تا از آسیب رساندن به شهرکها جلوگیری کند.

پایگاه روزنامه هاآرتص به نگرانی های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر از پایان دوره اوباما و خودداری دولتش از وتو کردن پیش نویس متعلق به شهرک های صهیونیستی در شورای امنیت اشاره کرد.

به موجب پیش نویس قطعنامه مصر، شهرکسازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی فاقد مشروعیت قانونی است و نقض اشکار قانون بین المللی است و مانعی بر سر راه حل دو کشور به شمار می آید. همچنین این پیش نویس بر توقف کامل شهرک سازی ها در کرانه باختری و قدس شرقی تاکید می کند.

هلن لو گال سفیر فرانسه در رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که کشورش شامگاه امروز در شورای امنیت از پیش نویس مصر حمایت کند.

وی گفت: این پیش نویس موضع قدیمی پاریس درقبال شهرک های اسراییلی را به تصویر می کشد. پیش نویس مصر از پیش نویس فلسطین در این خصوص متعادل تر است.

 

پربیننده ترین خبرها