دیدار معاون ظریف با حریری در کاخ نخست وزیری لبنان

دیدار معاون ظریف با حریری در کاخ نخست وزیری لبنان
جمعه 3 دی 1395 - 08:41

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه با سعد حریری نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

العالم ـ ایران 

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه با سعد حریری در کاخ نخست وزیری لبنان دیدار و با وی درباره راه های گسترش همکاری ها و مناسبات دو کشور درهمه زمینه ها از جمله اقتصادی گفت وگو کرد.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه بعد از این دیدار که با حضور« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و« نادر حریری» مشاور سعد حریری درکاخ نخست وزیری لبنان در بیروت برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشحال هستم که در آغاز دوره نخست وزیری آقای سعد حریری و شروع به کار دولت وحدت ملی لبنان با وی دیدار کردم و به او از جانب مقامات جمهوری اسلامی ایران و خودم تبریک گفتم.
به گزارش ایرنا معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: در دیدار با نخست وزیر لبنان در ارتباط با مسائل منطقه ای و روابط دوجانبه ایران و لبنان و ضرورت گسترش همکاری های بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در حوزه های اقتصادی گفت وگو کردیم.

دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با سعد حریری نخست وزیر لبنان

جابری انصاری افزود: دیدار بسیار خوب و مفیدی بود و امیدوار هستم آغاز دوره نخست وزیری آقای حریری و شروع کار دولت جدید لبنان هم در سطح منطقه ای تاثیرهای مثبتی داشته باشد وهم شاهد مرحله جدیدی از همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان در زمینه های مختلف باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه ما معروف بوده که لبنان در دهه های گذشته از محیط پیرامونی خود تاثیر می پذیرفته است اما در دو دهه گذشته در نقاط عطف تحولات منطقه ای، این لبنان بوده که تاثیرهای اساسی بر محیط پیرامونی خود گذاشته است.
معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین تاثیرگذاری های لبنان در دو دهه گذشته بر محیط پیرامونی خود و فضای عمومی منطقه ای و بین المللی، مقاومت موثر و فعال در مقابل اشغال و توسعه طلبی و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی بوده است.
جابری انصاری گفت: توافق اخیری که در لنبان صورت گرفت و به انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری و تعیین « سعد حریری» به عنوان نخست وزیر و همچنین تشکیل و آغاز به کار دولت جدید منجر شد، تحول مهمی بود که بر تفاهم و گفت وگوی جریان های مختلف سیاسی و اجتماعی مبتنی بوده است.
معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: پیام این تحول مثبت در لبنان که صدای حکمت، عقل و تجربه انسانی بود، این است که راه حل اختلاف ها و رویاروئی های بین جریان های سیاسی و اجتماعی مختلف در منطقه ما، تفاهم ، توافق و گفت وگوهای سازنده و جدی است.

جابری انصاری عصر پنجشنبه از طریق گذرگاه مرزی الجدیده – مصنع سوریه و لبنان وارد خاک لبنان شد و بعداز ورود به بیروت پایتخت این کشور با نخست وزیر لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
وی در دمشق با « بشار اسد» رئیس جمهوری، « محمد عماد خمیس» نخست وزیر، « ولید معلم» وزیر امور خارجه و « فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به سوریه و لبنان بعداز اجلاس سه جانبه وزیران خارجه ایران ، روسیه و ترکیه در مسکو در خصوص پرونده سوریه حائز اهمیت بوده و در کانون توجه محافل سیاسی و رسانه ای قرار گرفته است.
وی قرار است روز جمعه با برخی دیگر از مقامات ارشد لبنان دیدار و گفت وگو کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها