گفتگوی سیسی و ترامپ درباره قطعنامه ضد اسراییل

گفتگوی سیسی و ترامپ درباره قطعنامه ضد اسراییل
جمعه 3 دی 1395 - 11:10

عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پنجشنبه شب با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.

العالم - مصر
به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رویترز دفتر ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در تماس تلفنی بین سیسی و ترامپ دو طرف به بررسی آینده روابط مصر و آمریکا پس از آغاز به کار دولت جدید پرداختند.
در این بیانیه آمده است:" دو طرف ابراز امیدواری کرده اند که شاهد گسترش چشمگیر روابط بین دو کشور در تمام زمینه ها و همکاری در تمام عرصه ها باشند."
دو طرف در این تماس تلفنی به طرح قطعنامه مصر در شورای امنیت درباره شهرک سازی پرداختند.
قاهره اعلام کرده است که سیسی و ترامپ درباره ضرورت ایجاد فرصت برای دولت جدید آمریکا در خصوص همکاری کامل تر درمورد تمام ابعاد مسئله فلسطین به منظوررسیدن به راه حل فراگیر و نهایی توافق کرده اند.
مقام های غربی گفته بودند که اوباما قصد داشت به قطعنامه پیشنهادی مصر علیه رژیم صهیونیستی رای ممتنع بدهد اما مقام های رژیم اشغالگر چنین اقدامی از سوی دولت اوباما را نقض تعهدات اصلی این کشور در قبال امنیت خود برشمرده و به دولت اوباما هشدار داده اند که در صورت چنین اقدامی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب امریکا متوسل خواهند شد.
گفته می شود که بر همین اساس برخی مقام های رژیم اشغالگر ضمن تماس با تیم ترامپ، خواستار مداخله وی شده اند.
ازسوی دیگر مصر خواستار به تعویق انداختن رأی گیری درباره طرح شهرک سازی در شورای امنیت شده است، اقدامی که گفته می شود تحت فشار رژیم اشغالگر و به منظور پرهیز از خشم ترامپ صورت گرفته است.
گفتنی است ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که در 18 آبانماه (8 نوامبر) برگزار شد با شکست رقیب خود، هیلاری کلینتون، به پیروزی رسید و به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

208-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها