بهای نفت و طلا در آخرین روز معاملات پیش از کریسمس

بهای نفت و طلا در آخرین روز معاملات پیش از کریسمس
شنبه 4 دی 1395 - 09:06

طلا و نفت در آخرین روز معاملات بازار پیش از آغاز تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی، ساعاتی آرام را سپری کردند.

العالم

وبسایت «مارکت واچ» گزارش داد؛ در آستانه آغاز تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی، بهای جهانی نفت با افزایش اندکی روبرو شد. بازارها هنوز مایلند بدانند اوپک چگونه توافق کاهش تولید را اعمال می‌کند؛ آن هم در شرایطی که قرار است لیبی تولید خود را افزایش دهد.
در پایان معاملات دیروز، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 11 سنت افزایش به 55 دلار و 16 سنت رسید. بهای نفت برنت روز پنجشنبه 1.1 درصد افزایش یافته بود. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 7 سنت افزایش، 53 دلار و 3 سنت معامله شد.
بهای جهانی نفت همچنان به بالاترین سطح خود در اواسط سال 2015 نزدیک است؛ آن هم به دلیل خوش‌بینی در خصوص اجرایی شدن توافق اوپک و کشورهای غیرعضو برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از آغاز سال 2017.
این در حالی است که به گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها در دو روز اخیر، بهای طلا را اندکی افزایش داد. بهای هر انس طلا با 0.32 درصد افزایش به 1132 دلار و 24 سنت رسید. بهای جهانی طلا در 6 هفته اخیر، روندی نزولی را تجربه کرده است.
در روزهای نخست هفته گذشته ارزش دلار در برابر سایر ارزها به بالاترین سطح در 14 سال اخیر رسید که کاهش بهای جهانی طلا را به دنبال داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها