سیا: ناتوانی ایران، روسیه و ترکیه درحل بحران سوریه!

سیا: ناتوانی ایران، روسیه و ترکیه درحل بحران سوریه!
شنبه 4 دی 1395 - 10:14

جان برنان" در مصاحبه‌ با رادیوی "ان‌پی‌آر» مدعی شد ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه قادر به حل مشکلات منطقه نخواهد بود.

العالم - آمریکا

وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) نوشت؛ "جان برنان"، رئیس سازمان سیا، در مصاحبه‌ با این رادیو به اظهار نظر درمورد مذاکرات سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه و کنار گذاشته شدن آمریکا از این گفتگوها پرداخت.
برنان اظهار داشت: «مطلع هستیم میان آنها بحث‌ها و گفتگوهایی در جریان است. فکر می‌کنم آنها در بعضی حوزه‌ها منافع و اهداف یکسانی دارند. البته حوزه‌هایی هم هست که بر سر آنها اختلاف دارند.»
رئیس سازمان سیا در ادامه مدعی شد: «معتقدم روسیه، ایران و ترکیه تلاش می‌کنند از برخی فرصت‌های تاکتیکی برای ایجاد توافق سه جانبه بهره‌برداری کنند. اما من فکر می‌کنم به مرور زمان این سه کشور قادر به حل مشکلات در منطقه خاورمیانه نخواهند بود. در حال حاضر، برخی از بازیگران بنا به دلایل مختلف در تلاش برای تشکیل ائتلاف‌هایی هستند تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که آیا می‌توانند اهداف مشترکشان را پیش ببرند یا خیر.»
برنان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «شخصا معتقدم میان آنها بر سر برخی مسائل، اختلاف نظرات جدی وجود خواهد داشت.»
رئیس سازمان سیا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا آزادی حلب به معنی آغاز فرایند پایان درگیری‌ها در سوریه خواهد بود، ادعا کرد: «خیر، من اینطور فکر نمی‌کنم. آزادی حلب برای من نشانه پایان درگیری نیست، زیرا مطمئن هستم بسیاری از نیروهای معارض سوری به مبارزه ادامه خواهند داد.»

پربیننده ترین خبرها