تظاهرات درنیجریه درحمایت از رهبر معنوی انقلاب بحرین

تظاهرات درنیجریه درحمایت از رهبر معنوی انقلاب بحرین
شنبه 4 دی 1395 - 11:05

مردم نیجریه با برگزاری تظاهرات گسترده حمایت خود را از شیخ «عیسی قاسم» عالی­ترین مرجع دینی بحرین اعلام و هدف قرار دادن او را محکوم کردند.

العالم - افریقا

شهر کانو بزرگ­ترین شهر نیجریه روز جمعه (دیروز) شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی پس از اقامه نماز جمعه بود.
شیخ «سنوسی عبدالقادر کانو» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در این باره گفت که ما یورش نیرو­های امنیتی بحرین به محل تحصن طرفداران شیخ عیسی قاسم (رهبر معنوی انقلاب بحرین) را محکوم می­‌کنیم.
بنابر گزارش پایگاه بانوراما الشرق­‌الأوسط، شیخ سنوسی همچنین تاکید کرد که ما لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و استمرار ظلم علیه شیعیان در بحرین را محکوم می­کنیم.
تظاهرات­‌کنندگان نیجریه همچنین آل سعود را به حمایت از دولت بحرین برای هدف قرار دادن تحصن­‌کنندگان در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم متهم کردند.
نیروهای امنیتی بحرین روز چهارشنبه گذشته به منطقه الدراز و محل تحصن طرفداران شیخ عیسی قاسم در مقابل منزل وی یورش برده و پس از درگیری با تعدادی از آنها از این محل عقب­نشینی کردند.
از 21 ژوئن گذشته به دنبال تحصن مردم در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم عالی ترین مرجع دینی بحرین که در اعتراض به لغو تابعیت وی صورت گرفت، خودروهای نظامی و زرهی رژیم آل خلیفه منطقه الدراز را به محاصره خود درآورده اند.
بر پایه این گزارش، مسئولان امنیتی همچنین از ورود افراد متفرقه به منطقه الدراز به استثنای ساکنان آن، ممانعت می‌کنند و علاوه بر آن اینترنت این منطقه هر شب قطع بوده و از ورود کامیون‌های حمل بار از جمله مواد غذایی ممانعت می‌کنند و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌ها و موسسات شده است.

 

پربیننده ترین خبرها