مهماندار افسانه‌ای، 44 سال پس از سقوط درگذشت

مهماندار افسانه‌ای، 44 سال پس از سقوط درگذشت
شنبه 4 دی 1395 - 20:16

مهماندار افسانه‌ای خطوط هوایی یوگسلاوی که در حادثه سقوط هواپیما از ارتفاع 10 هزار متری در سال 1972 جان به دربرده بود، در سن 66 سالگی از دنیا رفت.

العالماروپا

"وسنا ولوویچ" مهماندار افسانه‌ای خطوط هواپیمایی یوگسلاوی خبر داد؛ زنی که تنها نجات یافته هواپیمایی بود که ژانویه سال 1972 هدف اقدام تروریستی قرار گرفت و پس از سقوط، همه سرنشینان آن جز این مهاندار جان خود را از دست دادند.

 این مهماندار 66 ساله خطوط هوایی یوگسلاوی، بیستم دسامبر (اول دی ماه) در آپارتمانش در بلگراد از دنیا رفت و پلیس بعد از گذشت چند روز جسد او را کشف کرد.

خاطرنشان می شود که معجزه آساترین سقوط هواپیما در سال 1972 روی داد؛ حادثه ای که در آن "وسنا ولوویچ" مهماندار 22 ساله خطوط هوایی یوگوسلاوی در سقوطی از ارتفاع 33000 پایی نجات یافت و نامش در کتاب گینس ثبت شد.

هواپیمای "دی سی-10" که وی با آن پرواز می کرد، به علت انفجار بمبی که توسط جدایی طلبان "کروات" در چمدانی کار گذاشته شده بود، در هوا منفجر شد.

هنگام انفجار این هواپیما، "ولوویچ" در حال پخش غذا بود و تنها چیزی که بعد از یک ماه به یاد آورد این بود که بر روی کوه های پوشیده از برف به هوش آمد.از میان 28 نفری که در این هواپیما بودند وی تنها کسی بود که نجات یافت. وی نه تنها از سوختن و خاکستر شدن در اثر انفجار بمب نجات یافت بلکه از ضربه ناشی از اختلاف فشار داخل و بیرون هواپیما و خفگی ناشی از سرعت بالا (200 مایل بر ساعت) و مرگ بر اثر برخورد با زمین نیز نجات یافت و برف، مانند بالشی ضربه را خنثی کرده بود.

213 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها