رزمایش مدافعان آسمان ولایت7 آغاز شد

رزمایش مدافعان آسمان ولایت7 آغاز شد
دوشنبه 6 دی 1395 - 09:35

مرحله نخست رزمایش مشترک و سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) با رمز مقدس «یا قمر بنی هاشم» آغاز شد.

العالم ـ ایران

مرحله نخست رزمایش مشترک و سراسری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «مدافعان آسمان ولایت هفت » صبح امروز (دوشنبه) با رمز مقدس «یا قمر بنی هاشم» توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده این قرارگاه در منطقه عمومی جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شد.

هدف اولیه برگزاری این رزمایش سراسری سه روزه ایجاد هماهنگی بین عناصر عملیاتی پدافند هوایی (اعم از ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح)، گسترش و جابجایی سریع انواع سامانه ها و تجهیزات شامل سامانه های راداری، موشکی، توپخانه ای، ارتباطی، جنگالی، شنود الکترونیکی و ارتباطی تحت کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در کمترین زمان ممکن و رکورد جدیدی در جابجایی های تاکتیکی نیروهای مسلح است.

در این رزمایش سراسری و مشترک، یگان‌های پدافند هوایی ارتش ، سپاه (نیروهای هوافضای سپاه) یگان کنترل عملیاتی نداجا، توپخانه‌های ارتش و سپاه، یگان‌هایی از بسیج و نیروی انتظامی مشارکت خواهند داشت.

قرار است در اجرا و برگزاری این رزمایش تخصصی جنگنده های نیروی هوایی ارتش از جمله جنگنده‌های اف 4 نیز مشارکت کنند و سامانه دفاع موشکی اس300 به محض گسترش در بقیه تاکتیک ها به غیر از این رزمایش، تست(آزمایش) خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش بیش از 1000 نقطه دفاعی و بیش از 17 هزار نفر از پرسنل کادر و وظیفه نیروهای مسلح به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشارکت دارند. همچنین برای انتقال تجربه به جوانان به‌صورت کاملاً عملی، قرارگاهی پیش‌بینی شده که قرارگاه حضرت علی اکبر(ع) نام دارد که در این قرارگاه جوانانی با سن خدمتی زیر 15 سال این فرصت را خواهند داشت که در مرحله تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور داشته و در تست‌های سرد و گرم انواع سلاح‌ها به‌صورت مستقل مشارکت کنند.

در این رزمایش سیستم‌ ها و سامانه‌های مختلفی به صورت تلفیقی آزمایش و از سامانه کنترل و فرماندهی فکور برای آزمایش تلفیقی سامانه‌ها استفاده خواهد شد.
رزمایش مدافعان آسمان' ولایت 6 ' مهر 1394 در منطقه عمومی شبستر استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود. 

پربیننده ترین خبرها