رتبه جهانی ایران بهبود یافت

رتبه جهانی ایران بهبود یافت
دوشنبه 6 دی 1395 - 15:00

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهبود رتبه جهانی ایران در فقر غذایی اشاره کرد و گفت: در طول سال های اخیر با اقدامات انجام شده، فقر غذایی کاهش یافته و از 18.5 به 6.8 درصد رسیده است.

العالم ـ ایران
علی ربیعی روز دوشنبه در همایش «امنیت غذایی، سلامت و توسعه» در سالن تلاش وزارت کار با اشاره به بهبود رتبه ایران در فقر جهانی، افزود: در دولت یازدهم تلاش شده است سیاست رفاهی نه به عنوان سیاست ضمیمه شده بلکه به عنوان سیاست اصلی دنبال شود.
وی ادامه داد: در زیرمجموعه برنامه های وزارت کار، نقاط محروم کشور به لحاظ رفاهی در نظر قرار گرفته اند.
ربیعی افزود: با یک برنامه ریزی دوساله، کودکان مناطق محروم شناسایی و برای آنها یک وعده غذایی گرم و لبنیات در نظر و توزیع شده است و این طرح همچنان در سال های آتی دنبال می شود.
معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی شهریورماه امسال اعلام کرده بود که در سه سال گذشته استفاده از ظرفیت های نهفته بخش کشاورزی باعث رشد 23 درصدی امنیت غذایی کشور شده و قرار است در پنج سال آینده این رقم به 80 درصد برسد همچنین با احتساب بالارفتن تولید گندم در کشور، رقم امنیت غذایی به 77 درصد رسیده است.

افزایش قیمت لبنیات، کاهش مصرف قشر ضعیف
به گزارش ایرنا، ربیعی درباره قیمت لبنیات و مشکلات صنایع لبنی نیز گفت: در میان صنایع، نرخ سود صنایع لبنی بسیار پایین است اما باید تلاش کنیم تولید محصولات لبنی دچار مشکل نشود.
وی اظهار کرد: در صورتی که قیمت لبنیات افزایش یابد طبقات پایین و ضعیف جامعه که توان خرید ندارند دچار مشکل جدی در این زمینه خواهند شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها