آمریکا دو سال دیگر به داعش مهلت داد

آمریکا دو سال دیگر به داعش مهلت داد
سه شنبه 7 دی 1395 - 03:07

سرکردۀ نیروهای نظامی کشوری که ارتش نیرومند صدام را ده روزه شکست داد، زمان غلبه بر داعش را دست‌کم دو سال دیگر به تعویق انداخت!

العالم – آمریکا
استفن تاون‌سِند فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق مدعی شد که آزادسازی شهرهای رقه در سوریه و موصل در عراق و رهایی از بقایای گروه تروریستی داعش، ممکن است حدود دو سال به طول بینجامد.

این در حالی است که گروه تکفیری صهیونیستی داعش بیش از دو سال است که بر بخش های وسیعی از سوریه و عراق سیطره یافته و به زعم خود، "دولت اسلامی"! تشکیل داده است.

تاون‌سند در مصاحبه با نشریه «دیلی بیست» به مناسبت پایان سال میلادی، در خصوص مبارزه با داعش گفت: چه بسا روند شکست و نابودی کامل داعش تا اواخر سال 2018  زمان ببرد.

وی که از شهریور گذشته مسئولیت فرماندهی ائتلاف آمریکایی را برعهده گرفته، با ادعای اینکه نمی‌توان زمان دقیقی درباره پایان عملیات ضد داعش ارائه کرد، اظهار داشت: انتظار می‌رود کارزار مقابله با تروریست‌ها بسته به میزان آمادگی داعش و وحشیگری آنها، به تدریج پیش برود.

او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره «توقف‌های مقطعی» نیروهای عراقی در عملیات موصل گفت: «افراد به استراحت نیاز دارند. آنها باید شرایط را بررسی کنند و آنها به آن سرعتی که ما فکر می‌کردیم، پیش نمی‌روند».

ژنرال آمریکایی با اشاره به خسارت‌های نیروهای عراقی در جنگ با داعش در موصل، از زمان بر بودن تجهیز مجدد لجستیکی آنها و تعمیرات وسائل و خودروهای زرهی آسیب دیده سخن گفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها