جهانگیری: عده ای از پیشرفت کشور آزرده اند

جهانگیری: عده ای از پیشرفت کشور آزرده اند
سه شنبه 7 دی 1395 - 13:48

معاون اول رئیس جمهوری، عملکرد اقتصادی دولت یازدهم را با توجه به رشد 7.4 درصدی در 6 ماه اول سال 95امیدوار کننده دانست و گفت: متاسفانه پیشرفت کشور عده ای را آزار می دهد و دستاوردهای کشور را کوچک می پندارند.

العالم ـ ایران

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نشست ارائه گزارش عملکرد پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در این وزارتخانه برگزار شد، افزود: ما باید تمام تلاشمان برای ایران اسلامی باشد چرا که در نهایت این کشور است که خواهد ماند.
وی ادامه داد: افرادی با شعارهایشان کشور را به آن وضعیت سیاسی، اقتصادی و بین المللی رساندند و تمام نیروهای انقلاب را به جان هم انداختند اما اکنون عده ای آمده اند که امید را به کشور آورده و مردم به آینده کشور امیدوار شدند.

کوچک جلوه دادن دستاورد کشور
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: تا شاخصی در کشور گفته می شود که مثلا کشور در 6 ماه اول 7.4 رشد داشته است، آقایی که معنی رشد را نمی داند می گوید چرا در مقابل رشد فلان کشور ما این رشد را داشته ایم؟ باید به این افراد بگوییم برادر عزیز از این گفته ها چه چیزی حاصل شما می شود که دستاورد کشور را چنین کوچک جلوه می دهید.
جهانگیری گفت: مگر رهبری نفرمودند به آمار رسمی کشور ایراد نگیرید، بنده و رییس جمهوری اصلا اطلاع نداریم چه کسی این آمارها را تهیه می کند، این آمارها توسط دستگاه های رسمی کشور مشخص شده است.
وی افزود: مرکز آمار کشور رشد اقتصادی بدون نفت کشور را 4.3 اعلام کرده، ‌در منطقه کدام کشور چنین رشدی را داشته است و در بخش صنعت وقتی رشد بالای 4 درصد و در بخش کشاورزی رشد بالای 5 درصد از سوی مراکز رسمی آمار اعلام شده باید این اقدامات انسان را خوشحال کند که با گذر از رکود بی سابقه ای که کشور از آن رنج می برد، رشد حاصل شده است.

کاهش تورم به 7.2 درصد
معاون اول رییس جمهوری گفت: امسال تورم به 7.2 درصد در آذر ماه و رشد اقتصادی 6.4 درصد رسیده و 700 هزار شغل ایجاد شده است اما عده ای می گویند در جیب مردم تاثیر نداشته است.
جهانگیری با ذکر خاطره ای افزود: کشوری که به ته دره برده شده، حال چند پله بالاتر آمده و هنوز ته دره است، اتفاقی که در تورم سال 91 و 92 انجام شد و رکود حاصل از آن درآمد سرانه مردم را به قدری کاهش داد که دولت هر چه تلاش می کند، تاکنون نتوانسته آنچنان که باید جبران نماید.
وی اضافه کرد: امروز عده ای آمده اند کشور را به ثبات برسانند و در مقابل، عده ای تمام هدف خود را قرار داده اند که چطور می توان امید مردم را گرفت. امید مردم بزرگترین سرمایه کشور است و اگر ناامید شوند، ممکن است دست به هر اقدامی بزنند، امید مردم باعث همراهی با سیاست ها می شود که برخی این نقطه را نشانه رفته اند.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: از این موضوع گله مندیم؛ برخی رسانه هایی که از پول بیت المال استفاده می کنند طی روزهای اخیر تیترهایی زدند که اگر قرار بود مجموعه بیرون از کشور مردم را نسبت به آینده نظام مایوس کنند، این چنین نمی توانستند عمل کنند؛ حتی اگر این رسانه ها به انتخابات هم فکر می کنند به مصلحت گروهی و شخصی نیست که این اقدامات را انجام دهند.
جهانگیری با بیان اینکه خوشبختانه مردم متوجه همه امور هستند، گفت: بعنوان دولت باید به صورت جدی حرکت دقیقی که سیاستگذاری کرده ایم در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به پیش ببریم.

باید مانع کارشکنی آمریکا شویم
معاون اول رئیس جمهوری اشاره ای هم به بخش سیاست خارجی کرد و گفت: در سیاست خارجی و در موضوع برجام ممکن است یکی، دو اشکال هم باشد چرا که موضوعی دو طرفه میان ما و 6 قدرت جهانی بود و پیداست که همه ایده آل های ما نبوده است ولی این قراردادی بود که اکثریت کشورها به ایران تبریک گفتند.
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که حتما آمریکا با ما دشمنی خواهد کرد اما باید تلاش کنیم تا مانع کارشکنی آمریکا شویم، افزود: از روزی که گفته شد قرارداد خرید هواپیما بسته شده عده ای عزا گرفتند، تا کی مردم باید از ذلیل ترین کشورهای دنیا هواپیمای دست دوم بیاورند.

کاربزرگ دولت در قرارداد خرید هواپیما
جهانگیری ادامه داد: عده ای می گویند اولویت خرید هواپیماست یا موضوعات دیگری است؟ دولت حتما اگر پول داشت قطعا اولویت هایش جای دیگری بود ولی در قرارداد خرید هواپیما قرار شد 15 درصد پرداخت شود و 85 درصد باقی از محل فروش بلیط برگردانده شود که کار بزرگی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: باید کارها را جدی دنبال کنیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از ظرفیت داخل کشور با قدرت استفاده کند و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد. نباید اجازه دهیم کالایی که در داخل کشور تولید می شود از خارج وارد شود و این برخلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است.

مدیران ضعیف معرفی می شوند
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: مدیرانی که در اجرای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی به تعهدات خود عمل نکرده باشند، معرفی می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها