اعتراف وحشتناک صهیونیست‌ها؛

سرنوشت نامعلوم کودکان ناپدید‌شده یمنی در "اسرائیل"

سرنوشت نامعلوم کودکان ناپدید‌شده یمنی در
چهارشنبه 8 دی 1395 - 23:27

حدود 210 هزار سند مربوط به سرنوشت کودکان یهودی یمنی که هیچ آثاری از آن ها دردست نیست، روز چهارشنبه (8 دی) منتشر شده است.

 العالم - سرزمین های اشغالی

 این اسناد که در پایگاه اینترنتی آرشیو دولتی رژیم اسرائیل قابل دسترسی است، مربوط به بررسی جزئیات ناپدید شدن کودکان یهودی یمنی و نیز پذیرش سه هزار و 500 نفر از این کودکان در دو سال اول تاسیس رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم،"بنيامين نتانياهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل درتوضیحی درباره انتشار این اسناد مدعی شده است که این اقدام با هدف تصحیح ظلم و ستم تاریخی صورت گرفته است که به علت نادیده گرفتن و فراموش کردن این موضوع درآن برهه، درحق این کودکان روا شده است.

گفتنی است که این وقایع فاجعه باردر فاصله سال های 1948 تا 1950 وزمانی روی داد که حدود 50 هزار نفر از یهودیان یمنی وارد اسرائیل (سرزمین های اشغالی) شدند ودر اردوگاه ها و مراکز اقامت موقت موسوم به " معبروت" تقسیم شدند.

خانواده های یمنی که درآن دوره وارد سرزمین های اشغالی شدند، خانواده هایی پرفرزند بودند و اعضای آن ها اغلب از بیماری های مزمن به ویژه بیماری های دستگاه گوارش و مری رنج می بردند.

درآن زمان، بیماری فلج اطفال به ویژه در سرزمین های اشغالی شیوع پیدا کرده بود، این بیماری، از بیماری های مسری بود و به محض پیدا شدن کوچکترین اثری از این بیماری، کودکان مشکوک به ابتلا به این بیماری، در بیمارستان ها قرنطینه می شدند.

درآن هنگام، به خانواده ها اطلاع می دادند که کودکشان بر اثر بیماری فوت کرده و دفن شده است، بدون اینکه گواهی فوت به خانواده ها نشان بدهند و یا مراسم دفنی در کار باشد.

بعدها مشخص شد که بسیاری از این کودکان در بیمارستان فوت کرده بودند، اما هیچ کسی به دنبال خانواده های کودکانی که زنده مانده بودند، نبود و درنتیجه، سرپرستی آن ها را بعداً به خانواده های دیگر سپردند.

طبق گفته مقامات رسمی صهیونیست، درسال های اول پس از تاسیس رژیم اسرائیل، بیش از هزار کودک ناپدید شدند که اکثر آنان از کودکان شیرخواره اصالتاً شرقی بودند و بیش از دو سوم این کودکان از خانواده های یمنی بودند.

سال ها بعد، سه کمیته برای تحقیق درخصوص موضوع " کودکان یمنی" تشکیل شد و این کمیته ها 1033 مورد را بررسی کردند. درسال 2001، کمیته کوهین - کیدمی با انتشار گزارشی اعلام کرد 972 کودک، درشرایط مبهم، فوت کرده اند و سرنوشت 52 کودک دیگر نامعلوم است. طبق اسنادی که 28 دسامبر 2016 منتشر شد، روند پذیرش سرپرستی کودکان به شکل مخفیانه، برنامه ریزی شده بوده است.

215 

پربیننده ترین خبرها