ترکیه: آمریکا به کردهای سوریه سلاح می‌دهد

ترکیه: آمریکا به کردهای سوریه سلاح می‌دهد
پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 03:37

آمریکا صادرات سلاح برای " یگان های حمایت از خلق کرد" وابسته به حزب اتحادیه دموکرات کردهای سوریه را افزایش داده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیشتراز وجود مدارکی دال برحمایت ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن از گروه های تروریستی از جمله داعش و حزب اتحادیه دموکراتیک - که ترکیه آن را شاخه حزب کارگران کردستان ( ممنوع الفعالیت درترکیه) می داند - خبر داده بود.

" جان باس" سفیر آمریکا درقاهره هفته گذشته ارائه کمک های نظامی مستقیم از طرف آمریکا به کردهای سوریه را تکذیب کرده بود، اما طبق اطلاعات واصله به خبرگزاری آناتولی ترکیه، واشنگتن طی دو هفته گذشته، محموله سلاح را از راه زمینی و هوایی به حومه الحسکه در شمال سوریه فرستاده است.

خبرگزاری آناتولی همچنین گزارش داده بود که درهمان روزی که سفیر آمریکا اظهارات یاد شده را ایراد کرد، محموله ای از سلاح وارد فرودگاه رمیلان در حومه الحسکه شد که به چند محموله تقسیم شد و با بالگردهای متعلق به نیروی هوایی آمریکا به مناطق دیگر سوریه منتقل شد.

این خبرگزاری همچنین از ورود محموله ای بزرگ از سلاح به شمال سوریه درچهارشنبه شب خبر داد و افزود که ده ها کامیون از اربیل در منطقه کردستان عراق حرکت کردند و به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد درشمال سوریه رسیدند و بخشی از این کامیون ها از حومه القامشلی عبور کردند.

215

پربیننده ترین خبرها