تشبیه دولتهای عربی حاشیه خلیج فارس به شترمرغ

تشبیه دولتهای عربی حاشیه خلیج فارس به شترمرغ
پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 18:41

استاد دانشگاهی در امارات با انتقاد شدید از دولتهای عربی حاشیه خلیج فارس به سبب شکست در یمن و رها کردن سوریه و عراق و نیز وضعیت روابطشان با مصر، آنها را به شترمرغ تشبیه کرد که سرخود را در خاک پنهان می کند!

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوسف الیوسف استاد اقتصاد در دانشگاه امارات گفت: این کشورها پس از آنکه در یمن شکست خوردند، سوریه و عراق را تنها گذاشتند، مصر را در مسیری مبهم قرار دادند و نفوذ و اعتبار خود را در لبنان از دست دادند، انتظار می رفت که در اوضاع و احوال خود بازنگری کنند؛ اما متاسفانه مانند شترمرغ عمل کردند که سر خود را در خاک پنهان می کند در حالی که دیگران نقشه منطقه را ترسیم می کنند و آنها فقط به تماشا ایستاده اند و جشن می گیرند گویی که این حوادث به آنها ارتباطی ندارد.

وی در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: این دولتها متاسفانه متوجه نیستند که اینک زمان تسویه حساب فرا رسیده است. پیروزی های "دشمنان"  به اشکال مختلف در منطقه، که فقط خدا ابعاد آنها را می داند، به بهره برداری خواهد رسید.

این استاد دانشگاه امارات خاطرنشان کرد: دولتهایی که تصمیم گیری و مالکیت ثروت را در انحصار خود قرار دادند و هرگونه آزادی بیان و اندیشه را سرکوب می کنند و به رسانه ها اجازه نمی دهند از فساد سخن بگویند؛ نمی توانند با فساد مبارزه کنند هرچند خلاف آن را ادعا کنند. 

الیوسف گفت: آیا دولت هایی که انقلاب های معکوس را در دستور کار خود قرار دادند، حجم ویرانی های ناشی از این انقلاب ها در منطقه و اینکه این انقلاب ها منطقه را ده سال به عقب برده اند، درک می کنند؟

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها