روسیه از احتمال مخالفت ترامپ با تحریم مسکو خبرداد

روسیه از احتمال مخالفت ترامپ با تحریم مسکو خبرداد
جمعه 10 دی 1395 - 02:57

به دنبال اعلام تحریم های واشنگتن علیه مسکو و دستور اخراج 35 دیپلمات روس در آمریکا مقام های روسیه از احتمال مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا با این تحریم ها خبردادند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، کرملین روز پنجشنبه اعلام کردند: مسکو مطمئن نیست که دونالد ترامپ با تحریم های جدید موافقت کند.  
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به برنامه مسکو برای اتخاذ برنامه مقابله به مثل با تحریم های واشنگتن یادآور شد تحریم های آمریکا روابط دیپلماتیک با مسکو را ویران می کند.
وی اتهام های واشنگتن در باره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را رد کرد و آن را بی اساس خواند.
پسکوف تاکید کرد: روسیه واکنش مناسبی به تحریم های آمریکا خواهد داد. تحریم های آمریکا نشان دهنده سیاست های خصمانه این کشور در عرصه سیاست خارجی است.
وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به تحریم های جدید آمریکا، اعلام کرد این تحریم ها نتیجه معکوس خواهد داشت و به فرآیند احیای روابط دوجانبه میان دو کشور آسیب خواهد رساند و  عادی سازی روابط مسکو و واشنگتن را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تدابیری که آمریکا اتخاذ کرده است لطمه های بزرگی به روابط دو جانبه مسکو - واشنگتن می زند.
"کنستانتین کاساچیوف"، رئیس کمیته امور بین المللی مجلس سنای روسیه اعلام کرد تصمیم واشنگتن مبنی بر اخراج 35 دیپلمات این کشور، به مثابه "جان کندن" جسدهای سیاست (میان دو کشور) است.
معاون اول رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هم گفت که در پاسخ به اخراج دیپلمات های روس از آمریکا، مسکو تدابیر لازم در ارتباط با دیپلمات های آمریکایی اتخاذ خواهد کرد.
"ولادیمیر جباروف" تاکید کرد که پاسخ به اخراج دیپلمات های روس، شامل سفارت آمریکا در مسکو و احتمالا کنسولگری های این کشور درشهرهای دیگر خواهد شد.
"کنستانتین دولگوف" ، کمیسیونر حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا، تأکید کرد که این اقدام ها بر بهبود روابط دو کشور اثر منفی می‌گذارد. تحریم های تحمیلی آمریکا علیه روسیه عادی سازی روابط مسکو و واشنگتن را با مشکل مواجه خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها