مرکل: تروریسم افراطی، مهمترین تهدید برای آلمان است

مرکل: تروریسم افراطی، مهمترین تهدید برای آلمان است
شنبه 11 دی 1395 - 08:06

صدر اعظم آلمان به مناسبت فرا رسیدن سال 2017، در پیامی تروریسم افراطی را مهمترین تهدید برای این کشور قلمداد کرد.

العالم - اروپا

رویترز روز چهارشنبه گزارش داد؛ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی اعلام کرد تروریسم افراطی، مهمترین آزمون پیش روی این کشور است. وی همچنین وعده داد در پی حمله تروریستی به یک بازار کریسمس در برلین، قوانینی برای تشدید امنیت آلمان وضع کند.
مرکل 2016 را سالی توصیف کرد که بسیاری آن را سالی «وارونه شده» می‌دانند. با این حال، او از مردم کشورش خواست از «پوپولیسم» دوری کنند و افزود آلمان مایل است برای حل چالش‌های پیش روی اتحادیه اروپا نقشی محوری ایفا کند.
در بخشی از پیام صدر اعظم آلمان آمده است: «بسیاری از مردم به 2017، حس وارونه شدنِ دنیا یا بر هم خوردنِ موفقیت‌های طولانی‌مدتِ گذشته را پیوند می‌زنند. برای مثال، به باور آن‌ها یکی از موفقیت‌های در معرض تهدید، اتحادیه اروپاست.»
مرکل، برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» را به «شکافی عمیق» توصیف کرد و از اعضای اتحادیه اروپا خواست بر اهدافی متمرکز شوند که از امتیازات ملی فراتر می‌رود.
وی می‌افزاید: «بله. اروپا باید بر هدفی متمرکز شود که از یک کشور مستقل بهتر باشد. اما ما آلمان‌ها نباید اجازه دهیم به ما بقبولانند هر کشور می‌تواند به تنهایی، آینده بهتری داشته باشد.»
وی در پیامش چندین بار تلویحاً به قدرت گرفتن احزاب راستگرا در آلمان اشاره کرد که مخالف ادامه حضور آلمان در اتحادیه اروپا و پذیرش مهاجران از سوی این کشور هستند. حضور 1 میلیون مهاجر در آلمان در سال 2016، از محبوبیت مرکل کاسته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها