سفیر جدید مغرب در تهران+ عکس

سفیر جدید مغرب در تهران+ عکس
شنبه 11 دی 1395 - 14:24

سفیر جدید مغرب در تهران استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهوری کشورمان کرد.

العالم- ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوار نامه "حسن حامی" سفیر جدید مغرب در تهران، اظهار داشت: روابط تهران – رباط رو به گسترش و در مسیر توسعه قرار دارد.

رییس‌ جمهوری توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران و مغرب را به نفع دو ملت و منطقه دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین استفاده کنیم.


دکتر روحانی افزود: ایران و مغرب علاوه بر روابط تجاری و اقتصادی می‌توانند در دیگر بخش‌ها از جمله مناسبات فرهنگی و علمی روابط خوبی با هم داشته باشند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه رایزنی‌ها و مشارکت بیشتر ایران و مغرب برای حل و فصل مسایل علی‌الخصوص موضوعات مربوط به منطقه شمال آفریقا اظهار امیدواری کرد با کمک و همکاری همه کشورهای منطقه بویژه ایران و مغرب، شاهد ثبات و امنیت در کشورهای مسلمان باشیم.

حسن حامی سفیر جدید مغرب نیز در این دیدار، ضمن تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، روابط ایران و مغرب را دوستانه و برادرانه دانست و گفت: ما همواره مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد اعتقاد به حل و فصل مسایل و مشکلات بین‌المللی از طریق دیپلماسی و گفتگو ارج می‌نهیم.

سفیر جدید مغرب با بیان اینکه امروز اهتمام و تمایل مشترک و صادقانه‌ای برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان مسئولان دو کشور وجود دارد، بر تلاش در راستای گسترش و تقویت روابط همه جانبه تهران – رباط تأکید کرد.

وی اراده سیاسی و نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای و کشورهای مسلمان بویژه در شمال آفریقا را بسیار دوستانه و صادقانه دانست.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها