العبادی:

آزاد سازی موصل به مرحله سرنوشت‌ساز رسید

آزاد سازی موصل به مرحله سرنوشت‌ساز رسید
شنبه 11 دی 1395 - 21:55

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: عملیات آزاد سازی موصل با نام "نینوا ما می آییم" وارد مرحله سرنوشت سازی شده است و طبق برنامه از پیش تعیین شده، پیش می رود.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم در عراق، دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حیدر العبادی در بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک و نشست با فرماندهان امنیتی و نظامی، از نزدیک با جزئیات مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل آشنا شد.
در این بیانیه آمده است، نخست وزیر همچنین در تماس با فرماندهان میدانی عملیات آزادسازی موصل، دستورات لازم برای تحقق پیروزی نهایی و حفظ روحیه نیروها و شهروندان را صادر کرد.

آزاد سازی منطقه العرکوب در موصل

خبرنگار العالم گزارش داد که در سومین روز از مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل، نیروهای عراقی توانستند محله العرکوب در شمال محله الحدبا و محله القدس الثانی از توابع موصل را از دست تروریست های داعش آزاد کنند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "نینوا ما می آییم" گفت: یگان های مستقر در محور شمالی توانسته اند محله العرکوب در منطقه الحدباء را از دست تروریست ها آزاد کنند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این منطقه به اهتزاز درآورند.
وی افزود: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز توانسته‌اند محله القدس الثانیه را در منطقه واقع در سمت چپ موصل آزاد کنند.

کشته شدن 25 تروریست داعش
به گفته رائد شاکر جودت فرمانده پلیس عراق، نیروهای پلیس عراق نیز توانسته اند 25 عنصر تروریستی داعش را از پا در آورند و پیشروی خود را در مناطقی در 9 کیلومتری جنوب شرقی موصل ادامه دهند.
منابع امنیتی عراق نیز از کشته شدن "سالم ناصر سلیمان" ملقب به ابی هاجر، یکی از سرکردگان داعش در درگیری های شرق موصل خبر دادند.

ارتش عراق پنج‌شنبه گذشته از آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل از دست تروریست های داعش خبر داد.
نیروهای عراقی از آغاز عملیات موصل در 17 اکتبر سال 2016 تا کنون، یک چهارم مساحت این شهر را از ترویست های داعش بازپس گرفته اند.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها