پنج انفجار بغداد را لرزاند

پنج انفجار بغداد را لرزاند
شنبه 11 دی 1395 - 23:06

سخنگوی عملیات بغداد اعلام کرد که 5 انفجار امروز شنبه مناطق مختلف پایتخت عراق را لرزاند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، این انفجارها در مناطق الشعله، الیرموک ویکی از بزرگراهها یک شهید و 8 مجروح به جا گذاشت.

صبح امروز هم دو حمله انتحاری همزمان در بازار منطقه السنک در شهر بغداد روی داد که به 27 نفر در آن شهید و 53 نفر مجروح شدند.

انفجارها ساعاتی قبل از آغاز سال 2017 و برگزاری جشن های آن توسط ابو نواف العراقی و ابو عبد الملک العراقی با کمر بند انفجاری انجام شده است. 

عاملان انتحاری که کمربند انفجاری به تن داشتند، در منطقه السنک خودشان را منفجر کردند.

این دو عملیات انتحاری زمانی انجام شد که اهالی بغداد سرگرم آمادگی برای برگزاری جشن های سال نوی میلادی به رغم اوضاع بد امنیتی این کشور بودند. 

درهمین حال نوید بهروز، مدیر دفتر العالم در بغداد در گزارشی مستقیم درباره آخرین خبرها از حملات انتحاری و انفجارهای امروز بغداد و اوضاع کنونی امنیتی در پایتخت عراق گفت: امروز پنج مورد انفجار در مناطق السنک، بغداد جدید، یرموک، اتوبان القناه و منطقه الشعله به وقوع پیوست اما شدید ترین این انفجارها در منطقه السنک در ساعت هشت صبح به وقوع پیوست که در نتیجه آن بیش از سی و چهار نفر به شهادت رسیده و بیش از چهل نفر دیگر مجروح شدند.

نوید بهروز افزود: دیگر انفجارها نیز شهدا و مجروحان زیادی بر جای گذاشت و همانگونه که می دانید گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

مدیر دفتر العالم در بغداد در ادامه تصریح کرد: این سلسله عملیات تروریستی در انتقام از مردم عراق و در نتیجه شکست های پی در پی صورت گرفته است که تروریست ها در موصل از ارتش و نیروهای مردمی عراق متحمل شده اند.
نوید بهروز با اشاره به شرایط امنیتی نا مناسب در بغداد گفت: گروه های تروریستی از این شرایط سوء استفاده کرده و در شب سال تحویل میلادی جدید که معمولا بازارها و مراکز تجاری در پایتخت مملو از جمعیت است این مراسم را به عزا تبدیل کردند.

بهروز ادامه داد: این انفجارها با خشم و اعتراض مردمی و مقامات سیاسی کشور مواجه شد و فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق نیز از نیروهای امنیتی خواست ضمن هوشیاری کامل، هسته های تروریستی موجود در بغداد را شناسایی کنند.
سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق هم ضمن تاکید بر ضرورت هشیاری نیروهای امنیتی از آنان در خواست کرد در مقابل اینگونه عملیات تروریستی هشیاری به خرج دهند.

مدیر دفتر العالم در بغداد خاطر نشان کرد: درست است که تروریست ها در انتقام شکست های پی در پی در موصل دست به چنین جنایتی در بغداد زده اند اما شکاف ایجاد شده در میان نیروهای امنیتی در پایتخت در به وجود آمدن این حوادث بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: در هر حال اکنون با فرا رسیدن سال میلادی جدید نگرانی هایی درباره اوضاع امنیتی در میان مردم و مقامات کشوری وجود دارد و شهروندان نگران افزایش انفجارها در این برهه زمانی هستند.

بهروز گفت: نیروهای امنیتی اکنون با بستن برخی از خیابان ها مانع عبور و مرور مردم در برخی از مناطق حساس شده اند که منطقه الکراده که قبلا هم شاهده انفجارهای شدیدی بوده از جمله این مراکز است که به روی مردم بسته شده است.

پربیننده ترین خبرها