تردید ترامپ در خصوص نقش روسیه در انتخابات آمریکا

تردید ترامپ در خصوص نقش روسیه در انتخابات آمریکا
يکشنبه 12 دی 1395 - 08:28

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات اخیر این کشور ابراز تردید کرد.

العالم - آمریکا

رویترز روز یکشنبه گزارش داد؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی احتمال ملاقات با رئیس‌جمهور تایوان را در صورت حضور وی در آمریکا پس از آغاز دوران ریاست جمهوری خود منتفی ندانست.
وی در این خصوص و در حالی که به استراحتگاهش وارد می‌شد به خبرنگاران گفت: «باید ببینیم.» وی البته به این نکته اشاره کرد که تا زمان حضور باراک اوباما در کاخ سفید، نمی‌تواند با سران سایر کشورها ملاقات کند.
چین از اظهارات ترامپ در خصوص تایوان و مکالمه تلفنی چند هفته پیش رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان به شدت ناخرسند است. پکن، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند.
ترامپ همچنین در اظهارات خود در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار تردید کرد. وی در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم ندانستن این ماجرا ناعادلانه است. ممکن است فرد دیگری دست به چنین اقدامی زده باشد. من همچنین چیزهایی می‌دانم که دیگران نمی‌دانند؛ پس نمی‌توانیم مطمئن باشیم.... شما سه‌شنبه یا چهارشنبه از آن اطلاعات آگاه خواهید شد.»
ترامپ توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرد؛ ولی تصریح کرد هر رایانه‌ای می‌تواند هک شود. او ادامه داد: «این موضوعی مهم است. اگر مسأله تا این حد برایتان مهم است، آن را روی کاغذ بنویسید و آن را با شیوه‌ای قدیمی با پیک به مقصد برسانید. هیچ رایانه‌ای ایمن نیست و من به آنچه می‌گویند، اهمیت نمی‌دهم.»
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در پایان کوشید به آینده خوشبین باشد: «امیدوارم با کشورهای زیادی روابط خوبی داشته باشیم؛ از جمله روسیه و چین.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها