ریزگردها مسئله‌ای فراتر از مرزها

ریزگردها مسئله‌ای فراتر از مرزها
يکشنبه 12 دی 1395 - 14:50

نماینده زابل با تاکید بر فرامرزی بودن مساله ریزگردها، گفت: قطعنامه مقابله با ریزگردها مصوب سازمان ملل، کشورهای خارجی را ملزم به رفع ریزگردها می‌کند.

العالم- ایران
 احمدعلی کیخا در واکنش به تصویب قطعنامه مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: ریزگردها صرفا مسئله داخلی نبوده و نیست، در واقع ریزگردها ناشی از اتفاقات و فعالیت‌ کشورهای همسایه است، به عنوان نمونه ریزگردهایی که از سوی عراق وارد کشور ما می‌شود ناشی از فعالیت‌های سدسازی روی رود دجله وفرات است.

نماینده مردم زابل  در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسایل مرتبط با محیط‌ زیست و ریزگردها مسئله‌ای فراتر از مرزهاست، تصریح کرد: از این رو حل معضلات ناشی از ریزگرها هم نیازمند همکاری کشورهاست.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل، افزود: این مصوبه یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است که جزو موفقیت‌های محیط‌زیستی آن محسوب می‌شود، مصوبه‌ای که با افزایش همکاری و هماهنگی بین کشورها موجبات رفع گرد و غبار را فراهم می‌کند.

کیخا ادامه داد: ریزگردها آسیب بسیار برای مردم و کشور به همراه داشته و دارد، به همین دلیل جامعه جهانی خود را ملزم دانست تا مسئله ریزگردها را با مکلف سازی دولت‌ها حل و فصل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: قطعنامه مقابله با ریزگردها برای کشورهای خارجی الزام‌آور است تا برای رفع ریزگردها با ایران همکاری کنند، و این همکاری‌ها قطعا تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها