حملۀ شیمیایی؛ اصلی‌ترین نگرانی امنیتی انگلیس دربارۀ داعش

حملۀ شیمیایی؛ اصلی‌ترین نگرانی امنیتی انگلیس دربارۀ داعش
يکشنبه 12 دی 1395 - 22:00

بن والاس وزیر امنیت ملی انگلیس هشدار داد که داعش درپی حملۀ شیمیایی به مناطقی در کشورش و دیگر کشورهای اروپایی برای برجای گذاشتن تلفات بسیار است.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه اسکای نیوز، بن والاس گفت: «مقامات انگلیس نگران بازگشت افراطیون انگلیسی است که با داعش همکاری می کردند؛ زیرا داعش از مواضع اصلی اش در خاورمیانه خصوصاً شهر موصل عراق رانده شده است و بازگشت آنها خطری روزافزون برای انگلیس محسوب می شود».   
والاس در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز افزود: «بی شک هدف داعش برجای گذاشتن تلفات بسیار در اروپا است. داعش هیچ ابایی از بکاربردن سلاح های شیمیایی در مناطق مسکونی ندارد و اگر بتواند، چنین کاری را در انگلیس می کند. اگر به انگلیس حملۀ شیمیایی کند، فاجعه به بار خواهد آورد». 
این در حالیست که سرویس های امنیتی انگلیس نیروهای خود را برای پیشگیری از حملات شیمیایی داعش به حال آماده باش درآورده اند. به گزارش سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، داعش اوت 2015 از گاز شیمیایی خردل برای حمله به منطقه مارع سوریه استفاده کرده بود.
والاس گفت: «یک گروهک وابسته به داعش فوریه 2015 در مغرب متلاشی شد که این امر بیانگر نزدیک شدن داعش به اروپا برای اجرای حملات شیمیایی است».
وزیر امنیت انگلیس اعلام کرد: «از گروهکی که در مغرب متلاشی شد، مقدار زیادی مواد شیمیایی کشف و ضبط شد که امکان استفاده از این مواد برای ساخت دستی مواد منفجرۀ کُشنده  وجود داشت».
والاس افزود: «بزرگترین نگرانی ما اینست که اگر موصل و دیگر پایگاه های اصلی داعش سقوط کند، بسیاری از اتباع انگلیسی که با این گروه همکاری می کنند، به کشورشان بازخواهند گشت».
گفته می شود که حدود 800 تبعۀ انگلیس به سوریه رفته و بسیاری از آنها به داعش پیوسته اند. 100 نفر از آنان نیز در درگیری های مسلحانه کشته شده اند.

214

پربیننده ترین خبرها