ناتوانی در شناسایی مهاجم استانبول ... هراس در ترکیه

ناتوانی در شناسایی مهاجم استانبول ... هراس در ترکیه
دوشنبه 13 دی 1395 - 05:34

با گذشت 24 ساعت از حملۀ خونبار استانبول و ناکامی مقامات ترکیه در شناسایی مهاجمی که 39 نفر را کشت و 70 نفر دیگر را مجروح کرد، انتقادهایی متوجه مسئولان ترک شده و نگرانی های امنیتی شدت یافته ااست.

العالم ترکیه
در حالی که گمانه زنی های ضد و نقیضی دربارۀ عامل حمله دیشب به یک باشگاه شبانه در استانبول مطرح شده است، فردی که رسانه ها از او به عنوان مظنون حمله یاد کرده و تصاویرش را منتشر کرده بودند، با مراجعه به پلیس، ضمن تأکید بر بیگناهی خود، اعلام کرد از رسانه هایی که تصویر او را به عنوان عامل حمله منتشر کرده اند، شکایت خواهد کرد. این فرد از اتباع قراقستان است و برای کار به ترکیه آمده است.
از سوی دیگر، با گذشت 24 ساعت از حادثه و شناسایی نشدن عامل حمله نگرانی های امنیتی در ترکیه بالا گرفته است، به ویژه اینکه هیچ گروهی مسئولیت این حملۀ خونین را بر عهده نگرفته است؛ زیرا گمان می رود جانی از «گرگ های تنها» باشد و در صورت ناکامی دستگاه های امنیتی در دستگیری او، چه بسا هر مکان دیگری را هدف حمله قرار دهد.
در حالی که معمولا داعش یا پ ک ک مسئولیت حملات تروریستی در ترکیه را بر عهده می گیرند، هنوز هیچ یک از دو گروه چنین نکرده اند.
حادثۀ دیشب گردشگران خارجی را نیز به شدت دربارۀ سفر به ترکیه نگران کرده است؛ زیرا بسیاری از کشته شدگان حملۀ دیشب از اتباع کشورهای عربی چون عربستان، کویت، لبنان، مغرب، عراق، اردن و تونس بوده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها