نماینده آیت الله سیستانی در ایران:

ضریح امامین عسکرین(ع) به زودی منتقل می‌شود

ضریح امامین عسکرین(ع) به زودی منتقل می‌شود
دوشنبه 13 دی 1395 - 14:29

نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: ضریح امامین عسکرین(ع) در ایران آماده شده و به زودی به عراق منتقل و در حرم آن بزرگواران نصب خواهد شد.

العالم-ایران

به گزارش پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با اعلام این خبر، پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با جریان های تکفیری را نیز تبریک گفت.
ساخت ضریح امامین عسکرین(ع) زیرنظر دفتر آیت الله سیستانی به مدت چهار سال در قم به طول انجامید. در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده و در این رستا 10.5 تن چوب ساج، 4.5 تن نقره، 70 کیلوگرم روکش طلا و سه تن مس استفاده شده است.
بیست و سوم محرم 1427 هجری (سوم اسفند 1384) بر اثر انفجار شدید در حرم امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به عنوان مقدس ‌ترین مکان شهر سامرا توسط نیروهای تکفیری، ضریح امامین عسکریین(ع) به طور کامل تخریب شد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات و تلاش های با ارزش نیروی انتظامی، به اهمیت قرآن و اعجاز آن و هم چنین به شناساندن چهره هایی که در این عرصه به خصوص حفظ قرآن فعالیت می کنند، حمایت از آنها را مورد تاکید قرار داد.
وی؛ اخلاق، محبت به دیگران و ضرورت گسترش آن در جامعه را ضروری دانست و غرور و تکبر را منشاء سقوط معنوی افراد ذکر کرد.
شهرستانی هم چنین ضمن ابراز محبت به پلیس و کارکنان ناجا، برای موفقیت آنها دعا کرد و اظهار داشت: من به کارکنان ناجا علاقمند هستم.
سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار، جهت گیری های صحیح نیروی انتظامی و موفقیت های ناشی از آن را مرهون ارتباط پلیس با علما و بزرگان و به ویژه مراجع معظم تقلید دانست و به استمرار ارتباط و بهره گیری از فضایل و مواهب آنان تاکید کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها