دلیل تلگراف:

اوباما کوهی از موانع جلوی ترامپ گذاشت

اوباما کوهی از موانع جلوی ترامپ گذاشت
دوشنبه 13 دی 1395 - 15:03

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از رفتن از کاخ سفید، کوهی از موانع را پیش روی دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور قرار داد.

العالم - آمریکا
روزنامه دیلی تلگراف در گزارش امروز خود به قلم تیم استنلی با عنوان "با وجود اینکه اوباما کوهی از موانع جلوی ترامپ گذاشت اما بیشترین زیان را دیده است"، نوشت: اوباما در هفته های اخیر در کاخ سفید بسیار صبورانه در خصوص همکاری با تیم انتقال دهنده قدرت به ترامپ رفتار کرد؛ با وجود اینکه چهره تزاری خود را در برهه اخیر به علت روابط نامناسب خود با کنگره بروز داد. این امر اوباما را به مسیر صدور دستورات ریاست جمهوری اجرایی مستقیم سوق داد.
این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد، این امر میراث اوباما را در معرض خطر قرار می دهد زیرا جانشین او یعنی ترامپ می تواند به سادگی همه این دستورات را لغو کند اما اوباما اخیرا وقت خود را روی انباشت کردن دستورات ریاست جمهوری در دفتر رئیس جمهور متمرکز کرده است؛ به گونه ای ماههای اولیه دوره ریاست جمهوری ترامپ به اتخاذ اقدامات و دستورات معکوس برای اصلاح امور از نظر خودش، اختصاص خواهد یافت.
نویسنده دیلی تلگراف، چند مثال در این زمینه این دستورات می آورد اما معتقد است که مهمترین دستور همان دستور اوباما برای اخراج شمار زیادی از زندانیان گوانتانامو است؛ به گونه ای که وی حدود 234 نفر از آنها را در یک روز واحد تبعید کرد.
استنلی همچنین به دستور اوباما برای اخراج دیپلمات های روس از سفارت این کشور در واشنگتن به اتهام نفوذ روسیه به سیستم های الکترونیکی حزب دموکرات و هیلاری کلینتون اشاره کرد.
به نوشته استنلی، اوبامایی که جمهوری خواهان را درسال 2012 میلادی -به دلیل هشدار درباره اینکه روسیه به یک چالش بزرگ برای آمریکا تبدیل خواهد شد- مورد تمسخر قرار می داد، امروز خودش این هشدار را درباره روسیه می دهد. در آن زمان، اوباما و جان کری وزیر خارجه او نشستند و نگاه کردند که روسیه شبه جزیره کریمه را از اوکراین جدا، و به روسیه ملحق کرد و الان بر سوریه سیطره دارد.
وی افزود: اکنون می دانیم که اوباما دوبار به پوتین به خاطر اتهاماتی که به روسیه وارد شده است، هشدار داده است اما پوتین هر دوبار بی توجهی کرده است که امری تحقیر آمیز است.
این نویسنده تصریح کرد: توصیف ترامپ به اینکه شکاف و دو دستگی را در جامعه آمریکا تحکیم می بخشد؛ با این فرض است که آمریکا اساسا دچار شکاف و دو دوستگی نیست اما این امر واقعیت ندارد.
استنلی معتقد است که این اوباما است که شکاف و دو دستگی را با سخنانش درباره ترامپ افزایش داده است.
این نویسنده در پایان نوشت: حداقل ترامپ موضع صریحی دارد. وی در این زمینه به مطلب ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر به مناسبت سال نو مسیحی اشاره می کند که نوشت: سال خوبی را برای همگان و برای همه دشمنانم که با من جنگیدند اما شکست خوردند و متاسفاه نمی دانند که چکار می کنند، آرزو می کنم.
به گفته استنلی، مقصود ترامپ از این مطلب توییتری شخص اوباما است.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها