30 نفر در بحرین بازداشت شدند

30 نفر در بحرین بازداشت شدند
سه شنبه 14 دی 1395 - 17:16

در پی وقوع درگیری در مناطق مختلف بحرین میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 30 نفر در منطقۀ بنی جمره بازداشت شدند.

العالم بحرین
ظرف چند روز گذشته در چند روستا و شهرک تعدادی از شهروندان بحرینی بازداشت شده اند و ساختمان شماره دو زندان مرکزی جو نیز مورد حملۀ مأموران  امنیتی قرار گرفت. ائتلاف 14 فوریه این اقدام را محکوم و نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی اظهار نگرانی کرد.
این ائتلاف ضمن هشدار به نظام دربارۀ عاقبت ادامۀ جنایات در مورد زندانیان سیاسی اظهار داشت حملات و بازداشت ها و نادیده گرفتن منافع شهروندان نشانگر حالت سردرگمی نظام و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست ها و ناتوانی اش در مقابل جنبش مستمر مردمی است.
این اقدامات هم زمان با جنبش مردمی با نام «ستره، ما می آییم» صورت گرفت که برای محکومیت محاصرۀ اهالی منطقۀ دراز توسط نیروهای امنیتی و منع اهالی آن از ورود و خروج با خودرو شکل گرفت.
نیروهای آل خلیفه، تظاهرات مسالمت آمیز مردم را با بمب های حاوی گاز سمی سرکوب کردند و تظاهرات در النویدرات به صحنۀ درگیری های شدید و مقاومت تظاهرکنندگان به رغم سرکوب شدید تبدیل شد.
از سوی دیگر، مردم برای محکوم کردن تصمیم نظام در سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین، هنوز به اعتصاب خود مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در غرب منامه – پایتخت – ادامه می دهند.

202-9

پربیننده ترین خبرها