اعتماد به نفس آمریکا برای دفاع دربرابر کره شمالی

اعتماد به نفس آمریکا برای دفاع دربرابر کره شمالی
چهارشنبه 15 دی 1395 - 00:31

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد واشنگتن به ظرفیت های دفاعی خود در برابر حمله موشکی احتمالی کره شمالی کاملا اطمینان دارد.

العالم - آسیا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، پیتر کوک این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر کیم جونگ -اون رهبر کره شمالی درباره آزمایش قریب الوقوع یک موشک قاره پیما، مطرح کرد.

سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: ما به توانایی دفاع ضدموشکی و همچنین ظرفیت های خود در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و همچنین دفاع از متحدانمان اطمینان داریم.

با این حال کوک از پاسخ به این سوال که اگر کره شمالی واقعا به توانایی تجهیز موشکهای هسته ای قاره پیما دست پیدا کند چه اتفاقی خواهد افتاد، خودداری کرد.

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی گفته بود که کشورش در آخرین مراحل آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما قرار دارد.

سخنگوی پنتاگون افزود: ما یک بار دیگر از کره شمالی دعوت می کنیم از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند.  

کره شمالی که تلاش می کند به توانایی های لازم در هدف قرار دادن خاک آمریکا با سلاح هسته ای دست پیدا کند، در سال دو هزار و شانزده، دو آزمایش هسته ای انجام داد و چندین موشک پرتاب کرد.

کارشناسان و تحلیلگران درباره ظرفیت های واقعی کره شمالی برای مجهز شدن به سلاح هسته ای اختلاف نظر دارند چرا که این کشور هنوز نتوانسته است با موفقیت یک موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کند.

دونالد ترامپ که بیستم ژانویه فعالیت خود را رسما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا آغاز خواهد کرد، دوشنبه شب به طور تلویحی اعلام کرد واشنگتن مانع از آن خواهد شد که کره شمالی به یک موشک قاره پیما با کلاهک هسته ای مجهز شود.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دوشنبه مدعی شد کره‌شمالی قادر نیست سلاحی هسته‌ای بسازد که بتواند به خاک آمریکا برسد. وی در توییت خود در این خصوص نوشت: «این اتفاق نخواهد افتاد!»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،­ پیونگ یانگ از زمان اولین آزمایش هسته ای خود در سال دو هزار و شش تا کنون پنج بار با تحریمهای سازمان ملل متحد مجازات شده است. شدیدترین تحریمهای اعمال شده بر ضد پیونگ یانگ توسط شورای امنیت به مارس سال گذشته بر می گردد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این تاریخ در واکنش به آزمایش هسته ای و همچنین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی ­یک رشته تدابیر جدید بر ضد این کشور وضع کرد اما پیونگ یانگ پس از این تاریخ نیز چند بار اقدام به شلیک موشکهای کوتاه و میان برد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها