نتانیاهو: کنفرانس صلح پاریس بی فایده است

نتانیاهو: کنفرانس صلح پاریس بی فایده است
چهارشنبه 15 دی 1395 - 03:23

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از تصمیم برای برگزاری کنفرانس صلح پاریس، با توجه به اینکه تصمیم های این نشست ممکن است به صدور قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل منجر شود ، آن را بی فایده توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، بنیامین نتانیاهو با طرح این موضوع که کنفرانس بی فایده است گفت که نشانه هایی از تلاش برای استفاده از تصمیمات این کنفرانس در صدور قطعنامه های جدید در شورای امنیت بر علیه اسرائیل دیده می شود.

وی افزود که دلیل این مخالفت تلاش هایی است که به زعم او برای جلوگیری از صدور قطعنامه جدید در شورای امنیت علیه اسرائیل دنبال می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این هم گفته بود که  در صورت لغو کنفرانس بین المللی صلح در پاریس، حاضراست بدون هیچ شرطی با رئیس دولت فلسطین درباره روند برقراری صلح میان دو کشور مذاکره کند.

وی با درخواست از فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای لغو کنفرانس صلح پاریس اعلام کرد که در صورت لغو کنفرانس بین المللی صلح که قرار است اواخر این ماه در پاریس برگزار شود، بدون هیچ پیش شرطی برای دیدار با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین به فرانسه می آید.

ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه پیش از این اعلام کرد که کنفرانس بین المللی در مورد روند صلح فلسطین و اسرائیل بیست و ششم دیماه در پاریس برگزار خواهد شد.

به گفته او نمایندگان آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل، اتحادیه عرب، شورای امنیت و مسؤلان 20 کشور نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه که اردیبهشت ماه امسال برای پیگیری طرح پاریس در خصوص صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین به سرزمین های اشغالی سفر کرد پیش از ترک اراضی اشغالی در فرودگاه بن گورین در سخنانی در این خصوص تصریح کرد: مخالفت نتانیاهو با طرح فرانسه مبنی بر برگزاری کنفرانس بین المللی صلح، مانع برگزاری آن نخواهد شد و این کنفرانس در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها