لایحه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در کنگره

لایحه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در کنگره
چهارشنبه 15 دی 1395 - 13:21

کنگره آمریکا قصد دارد طرح انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را مورد بررسی قرار دهد.

العالم - آمریکا

به نقل از گاردین؛ کنگره آمریکا اعلام کرد لایحه‌ای که بوسیله چند نفر از سناتورهای جمهوری‌خواه درباره انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی ارائه شده را بررسی خواهد کرد.
"تد کروز"، "دین هیلر" و "مارکو روبیو" سه سناتور جمهوری‌خواه، روز گذشته لایحه‌ای را به کنگره ارائه کردند که در آن به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی اشاره شده بود. تد کروز در این لایحه مدعی شد: قدس پایتخت واحد و ابدی اسرائیل است و زمان آن فرا رسیده که کنگره به آنچه در سال 1995 گفته بود یعنی انتقال سفارت آمریکا به "پایتخت هم‌پیمان ما" عمل کند.
"دونالد ترامپ،" رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، سفارت کشورش را در اراضی اشغالی به شهر قدس منتقل خواهد کرد.
سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا ضمن تایید وعده انتخاباتی ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مدعی شد که این اقدام گامی بزرگ به سوی تحقق صلح است. اما "صائب عریقات"، عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، به موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی واکنش نشان داد و گفت: اگر سفارت آمریکا به قدس منتقل شود، روند صلح با اسرائیل از بین خواهد رفت.
از سوی دیگر، "جولی بیشاپ"، وزیر خارجه استرالیا، چندی پیش اطمینان داد کانبرا هیچ برنامه‌ای برای انتقال سفارت استرالیا از تل‌آویو به قدس ندارد.

پربیننده ترین خبرها